Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 20 juni 2012

Lycka!!

Dagens tema i bloggen=)
För visst är det så att det gäller att hitta sin egen lycka i vardagen?
För inte mår man bra genom att försöka bli lycklig genom att göra andra olyckliga?
Lycka måste man finna i sitt inre över både små och stora saker.
Inte genom att leta fel och brister hos andra för att själv mår bra.då mår man nog egentligen väldigt dålig själv.Avundsjuka och missunnsamhet måste bero på massor av olycka inombords.

Jag är så otroligt lycklig och glad och gissa om inte mitt fina hundgäng blev det i morse på morgonpromenaden då vi mötte permobilgodisvagnen=)
Det är en kvinna här i byn otroligt trevlig och glad som har en liten papillion som brukar åka med. Hon brukar stanna för att byta några ord och till hundgängets  STORA lycka har hon alltid en välfylld godispåse med sig. Idag kom hon körande stannade till på en snabbis enbart för att ge hundarna lite gott eftersom hon hade bråttom. Hur gulligt är inte det. Där sitter hon med sin egen lilla goding på golvet och mina fyra i ring runt sig.
Det kallas hundlycka!!
Jag har äntligen börjat min ledighet om inte det är lycka vet i sjutton.
Och fina vänner omkring sig är också lycka och jag fick besök redan under frukosten av en som tittade in för att mysa valpmage. Förhoppningsvis är också hennes hund i väntans tider. Spännande värre.
För att göra dagen så där perfekt tog jag och Thea en tur ut hit
 Det måste väl ändå vara lycka att kunna sitta på sin altan och titta ut över vidderna.
Tänk att bo så vackert.
Fast ska jag vara ärlig hade jag inte vågat ta ett enda steg ut i härligheten efter lördagens chockartade upplevelse. När ja skulle köra hem så kom det en ORM ringlandes över grusvägen en riktigt STOR sådan. Jag vrålade i höga sky och Christopher vrålade ännu högre HÅLL I RATTEN!!
Så lycka är att sitta på altanen hos Gunilla och titta ut över vidderna på tryggt avstånd=)
Jag var ju så sugen på Ellie mys

Lilla bustrollet som växer så det knakar

En tuff liten tjej som glatt hänger med stora på upptäcksfärd. Finns bara ett läge full fart fram här kommer jag.
Lite på bordet träning blev det ju också så klart trista jag  så det var kanske inte lycka för Ellie!




Detta däremot är Ellie lycka!


Att få mysa i matte Idas famn kan det bli bättre?

Sen blir jag ju lycklig av att se fina Othello nu i full valppäls.
Kul att se att ens avelsresultat blir vad man hoppats på.




Dvs goa glada mysiga hundar som ett extra plus är väldigt fina att lägga ögonen på.
Det är väl ändå lycka
Fina Ceasar .

 Thea ska ju alltid vara med på ett hörn om någon har något kul och allt som är roligt är ju förbjudet och tugga på Idas skärp är förbjudet.
Tycker Ellie ligger så gulligt

 Detta är buslycka. Thea och Aldo i full fart.


Min fina prins för tillfället var han lite olycklig han ville också vara med och leka men det fanns ingen ände för honom att bita fast i.
Men lycklig blir jag när han och Aldo ligger och brottas på golvet eller när Thea kommer och kryper in hos honom. Tror det är mer än jag som är lycklig då.

Sen vackra Lowa som börjar få en ordentlig kula och just finner sin lycka över att få gå undan och mysa själv med matte eller husse och bara få vara ifred.

Ja det var min lycka för dagen.




5 kommentarer:

CF sa...

Vad fina de är alla vovvarna, så söta : )
Skönt med semester. Hoppas den blir bra fortsättningsvis

Grabbarna boys sa...

Vilken lycka med en sån lycklig dag!!
VOV o KRAAAAAM

Emma o Malte sa...

Åh vilken underbar lycka! Förstår till 100% att det är lycka för dig :-) Hundarna är ju helt fantastiska!!

Sandra sa...

Livet är HÄRLIGT!!!

Valle med flock sa...

Du har så rätt Carina! Vi är lycka, och vi delar gärna lyckan och sprider den glatt omkring. oss, eller hur? Pussar från lycklig cool cox Valle