Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 9 november 2013

excellenta

Denna helgen går i utställningars tecken. 
Idag har vi varit i Åstorp på SSRK utställning med Fidelie och Ellie

Hallå här är jag!!
Fidelie i utställningposè 
Är ju faktiskt bara hennes andra.

Men hon gillade både domaren

och att visa upp sig

så mycket att man skuttar fram i mellan åt men vad gör väl det när det viktigaste är att ha kul?
dålig bild men visst står hon fint?
 kom 2 med HP i sin klass med en superkritik så vi är så nöjda
Kritik 5 month very feminine cobby cocker,very sweet temperament, soft expression,compact,sissor bite, well sprung? ribs.Good forechest ,correct angulation and silky coat.Correct bone and compact feet. A true cocker temperamnet. Very promising






Sen fick jag den stora äran att visa Elle också idag.
Tyvärr tyckte domaren att hon behövde tappa något "pound".
Men som han sa du skulle han också behöva=)
Ellie fick excellent med bra kritik men tyvärr har jag ingen kritiklapp den är hos Gunilla.
Men att hon åkte ut berodde på vikten idag. Men i tycker inte Ellie är rund det är ju upp till var och ens tycke och smak.
Men vi är nöjda och glada .

En jättetrevlig domare!


Vår lilla goding


fina tjejer med rosetter


4 kommentarer:

Heléne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Heléne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Heléne sa...

Jo, det är jag som skriver och tar bort kommentarer. Det blev lite fel.
Vad jag vill säga är STORT GRATTIS till flickornas fina rosetter idag.
Jag önskar er en fortsatt trevlig helg.

Eva sa...

Grattis här också ;)
De är så söta och fina båda, men jag är ju lite chokladsugen för tillfället så jag kikar extra på Fidelie!