Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 14 juni 2014

Farmor/Mormor

Eftersom jag ännu inte berikats med några tvåbenta barnbarn så njuter jag extra mycket när jag har barnens fyrbenta att ta hand om.
Förra helgen var det Tindra och Aldo som fick vara hos farmor.
Vilket är tröttsamt för en del.
I måndags blev det byte då skulle Mickan o Ralle på semester
När jag åkte ner för att hämta Lowa och Lilla låg där ett paket och ett brev till mig.
Paketet innehöll världens finaste utställningsnål..
En bild på Fidelie
Imorgon då blir det premiär med den i ringen.
Tycker den är så fin!!!!
Sen fick vi besök här på skolgatan av bästaste Birgitta från kennel Cocket och Simone från Kennel Samuletts
Med sig hade de världens sötaste lilla Alba med mamma Samira och Fidelies halvsyster Lycke

Så mysigt att träffas och umgås.
Det var hos Birgitta jag köpte min allra första cocker Tindra.
Lilla och Lowa stannade ett par dagar och det var så mysigt att ha Lowa här igen.
Hon kröp upp tätt ,tätt gav mig en lätt puss tittade mig djupt i ögonen och kände samma närhet som när det bara var hon och jag i valprummet. Där vi delade det där speciella en ny valpkull innebär.
Ja kanske är löjligt men tycker att man binder speciella band som i detta fallet Lowa.
Såklart ville ju Lilla vara med på ett hörn ,mitt gäng ligger bakom mig. 
Lilla är en gigantiskt spelevink. Full av bus och infall.
Fidelie saknar sin buskompis nu när hon åkt hem
Såklart är det svårt att toppa veckans stora 
Freijas championat
Nästa vecka då hoppas jag att jag kan rapportera om Ellies dejt ;)

1 kommentar:

Sandra sa...

Så fin nål :) mysigt med vovvar på besök...Freijsan min underbara champinjon ;)