Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 8 januari 2015

Livet som uppfödare

På uppmaningen av Sandra tänker jag delge er dagens händelser.

Kommer hem från jobbet aningens trött och hungrigt.
Längtar efter att bara komma in och sjunka ner och få lite mat i magen.
Öppnar dörren och kan säga inte är det hallon det luktar.
Just nu är Fidelie och Mio på ena siden huset och övriga andra sidan. Öppen planslösning grind i mellan. Mio är ju bebis än och olyckor händer.Vilket det också hade gjort.
MEN
inte 17 är de på andra sidan bebisar.
Men någon dålig i magen, det var vad bilden jag såg sa.


X antal högar lite här och där PLUS en pinkepöl.
Mio var mycket ivrig till att hjälpa till.
Jag inte lika glad för hjälpen.
Mattor i tvättmaskinen moppen fram och efter antal sura miner från mig började så småningom det lukta om inte hallon så iallfall inte skit.
Men tro nu inte detta var det ENDA!
För när jag steg in genom dörren skådade jag döden !
Tomtedöden!!

En kasse med tygtomtar väntade på att få flytta ner i källaren på vintervila nu kan jag säga de vilar på en helt annan plats!
Misstänker starkt Mimmie! 
Så tror nu börjar förstå i vilken temperatur mitt humör låg.
Men som sagt när även tomtarna var begravda så började jag känna att mat närmade sig och en plats i soffan.
SOM
Var nerpinkad av någon av tjejerna för man kunde tydligt se att Caspian gjort sitt bästa för att märka in att hon är min på filten bredvid.
Attans bananer säger jag.
Bara att börja skura torka fixa IGEN.
Äntligen kom stunden mat i magen.
Sen på med rena mattor och ja huset började se normalt ut igen.
Mio kommer in efter att varit ute och gör???
Sätter sig på rena mattan och pinkar men är så duktig och skiter utanför den!!!

Vet ni ?
Idag älskar jag mina hundar extra mycket.

2 kommentarer: