Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 22 maj 2016

Mickan och Smulan

Idag var det ännu en utställningsdag.
Första officiella för Smulan.
Mickan kom hit ,gjorde mig fin i håret jag rotade fram kläder.
Som vanligt klädångest.
Det var så skönt för Uffe och jag hade åkt in och satt upp tältet igår.
Och när Uffe gör något då görs det ordentligt.
Mickan höll knappt inte på att få upp pinnarna idag =D
Hon är ett yrväder ooh hoppetossa 
MEN
kan konsten att koppla av.
När jag håller på att värma upp henne frågar Mickan om hon får testa att springa med henne.
och vips bytte nummerlappen plats för Mickan ville
visa henne i ringen också.
Och hon gjorde det med glans!

Smulan tyckte Mickan var kul att springa vänstervarv med 
och Mickan sa att det var första gången hon visade någon
som var lätt att visa.

Sagt det förr damen gillar ringen.
Domare för dagen var Kari Haave.
Japp precis , hon som skrivit cocker spaniel boken som bara är bäst.

Smulan lät sig väl kännas igen.


Föll väl  inte domaren helt i smaken idag.
Finaste i världen!

Dagens kritik blev:
Glad och pigg, välskött. Under utveckling. Feminint huvud.
Ännu något trång i fronten och grund i bröstkorgen.
Annans välvinklad fram och bak. Ngt brant kors.
Lite ur päls, Behöver t id att fylla ramen.
Härligt cocker temperament!
Placering VG:

Jag tycker hennes kritik beskriver henne väl.
Hon har inte löpt än , precis fyllda året och är junior.
Ur päls vet jag inte riktigt vad hon menar , kan vara att hon är lite tunnpälsad under magen.
Men framför allt gillar jag:
GLAD OCH PIGG
HÄRLIGT COCKERTEMPERAMENT
VÄLSKÖTT.
Kan man få bättre betyg än så???
Kram på er Alla!!