Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 26 juni 2016

Tid

Har haft lite dålig tid med bloggen.
Massor av pluggande i  veckan och veckan som kommer blir inte mindre.
Jag fick ju en ny fin kamera av man och barn i födelsedagspresent 
har haft dålig tid att lära den med och har mest provklickat .
Jag har ju trots allt de vackraste motiven så trots felinställningar kan det ju bara bli bra
eller ..............?
Min lille prins. Inte riktigt vant sig vid JoJo. Caspian är ju rädd för små valpar och 
morrar så fort hon kommer för nära sen springer han =D
Att han skulle göra illa henne finns inte på kartan.

Prinsessan Fidelie.

Sen har vi Uffes knasSmula.
Hon är fullkomligt bolltokig och leker inte vi med henne så sätter hennes
fantasi inga gränser. Tex tar bollen går upp i trappan släpper den så det
blir lite fart och studs och jagar efter den inte en gång utan MÅNGA gånger.

Goaste lekkompisen till JoJo och lika envisa båda två.

Mimmie är så nöjd över att hon fått behålla fina JoJo.

Aldrig hon är sträng mot henne utan hon njuter verkligen i fulla drag.


Hur många mammor njuter så här mycket av sin busiga 9 veckors valp?


Sen har vi ju firat midsommar


Med massor av god mat

Älskar rökta räkor ,allra helst som denna kväll alldeles nyrökta och fortfarande varma.


  • För en gångs skull i strålande sol.


 och när det blev för varmt var det bara att ta ett dopp.
Är skönt för ingen av hundarna försöker hoppa i. 

 För att inte vara hundälskare tycker jag att Jonna ser ut att trivas alldeles strålande.

För första gången någonsin ville hon ta en med hem.

Alla älskar JoJo.
Tror aldrig jag någonsin haft en lugnare/snällare valp.
Lugn och trygg vart man tar henne. Roar sig själv om ingen bryr sig om henne.
Tar efter de stora och går ut (oftast) när det trycker på.
Vansinnigt kelsjuk och mjuk.
En riktigt goding!

En annan goding vi har passat i helgen är finaste Lowa.
Min dotters hund. Hon och jag har ett alldeles speciellt band och
ingen hund är skönare att ha i sängen . Hon lägger sig med ryggen perfekt skålad
mot min och det är bara så gott!

Eftersom jag fyllt 50 och Daniel 30 ställde vi till med 
80 kalas idag.
Italiensk buffe`gjorde jag.
Allt syns inte på bilden och men det blev riktigt gott !


Ja mina vänner det är lite om veckan som gått.
I veckan som kommer ska jag shejpa en häst , någon annans hund
fortsätta mina försök med Uffe och Mimmie.
Träna klicker och nosework , skriva rapport om mina övningar
och en hel massa till.
Kram på er !

1 kommentar:

Sandra sa...

Åhhh precis så ligger Freija oxå mot ryggen o det är såå skönt när hon trycker sig emot.
Tänk att hundar kan vara så lika fast de skiljts åt från 8v