Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 23 juli 2016

Veterinären

Igår drog jag och Gunilla och inte minst Mio,Smilla,Ayla och Jojo
till veterinären.
Lika bra att samla det.
Smilla och Mio skulle ögonlysas
Båda hade finfina ögon
och är därmed redo för avel så småningom.
Tänk att det är två år sedan de föddes.
Tiden bara rinner iväg.

Ayla skulle också ögonlysas även hon UA men eftersom vi gentestar våra 
avelsdjur för PRA-Prcd och FN tog även dessa prover för att skickas
vidare till Frankrike och Usa för analys.
Visar testerna ok så är även Ayla redo för avel så småningom.

Det kommer verkligen bli ett spännande år eftersom vår långsiktiga och noggranna avelsplanering
gjort att vi har flera  tikar välja mellan inte minst det roliga att leta efter den perfekta hanen.

Sen hade vi "framtiden" med oss också =)
Lilla JoJo fick sin andra vaccination hela 13 veckor gammal.
Cool som få och alldeles underbar.

Alla hundarna fick massor av beröm för att de var så duktiga och trevliga.
Blir man glad över att höra.

Blir ju dåligt bloggat nu när vi är ledig men en kväll packade jag in gänget i bilen 
och drog till hundrasgården på Hovdala.
Det bästa alternativet nu när man inte får ha dem lösa i skogen.
JoJo var med för första gången och OJ vad hon sprang.
Jag njuter i kropp och själ över att se mina underbara hundar runt mig och göra precis vad som faller dem in. Kan säga att 1,5 timme gick väldigt snabbt.

Finaste Tindra har varit här och fått sommarfrisyr.
Tänk att hon blir 11 år i september. Inget man märker förutom att hon är grå.
Hon blir så glad över att komma hit men efter en stund vill hon hem till 
Stoffe igen. Hon trivs så bra med lugnet som råder där.
Hon,Aldo och Stoffe de är väl sammansvetsade och det känns bra att min älskade gammeltacka 
har ett underbart pensionärsliv bara några 100 meter ifrån mig.
Slipad är hon ska ni veta. När hon varit här en stund går hon ut i grovköket ställer sig vid godisskåpet och talar tydligt om vad det är dags för. När jag kommer hem till dem är det exakt samma sak.
Men "mormor" får väl skämma bort sina darlingar =D=D


Börjar tro att Caspian håller på att bli senil.
Han har ALDRIG hittat på så mycket bus som nu.
Snor brödlimpan från köksbänken . Tror han är fiffig och öppnar den i slutet
och äter sig framåt och lämnar klämman kvar som om den vore oöppnad.
Men det lurar inte oss för är där inget så är där inget.
Och Uffe fick ta gammalt torrt bröd till sina jobbmackor medan Caspian gungade fram med en mage som hos en höggravid.

Annars ägnar vi oss mest åt dessa aktiviteterna.
Inte helt fel i denna värmen.







1 kommentar:

Sandra sa...

Hahaha...hejja Caspian...fniss......Goa,goa Tindra...kan själv inte fatta att Freija är 7 år redan...hur gick det till? Vart lilla bustroll har blivit stor...fast hon kan busa ännu och det älskar jag.
Jojo är så fin...en avkoma från henne eller hennes avkommor i framtiden vore önskvärt....fixar du det...gärna en som ser precis likadan ut...hahah.
Ja du och Gunilla har verkligen fått fram fina tikar, och jag om någon vet hur noga ni är när ni väljer hane...men det är ju bara positivt.