Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 18 januari 2018

Hovdala

Idag kände jag att hundarna hade bra mycket spring i benen men att vara ute i vår
trädgård att bara springa är liksom inte lika kul. 
Undrade hur hundhägnet på Hovdala såg ut idag.
Vi har ju har ju faktisk snö och minusgrader nu.
Sist jag åkte det den 7 jan såg det ut så här:
Som en sjö bredvid sjön.
Min tanke och förhoppning var att det skulle ha frusit.
Vilket det också hade gjort-

på de flesta ställen.
Givetvis var de ställen det inte var helt fruset dvs 
där isen brast alla mest intressant i allafall för Mio och Caspian.

Jäkla vinterbadare.

Men roligt hade de och sprang och sprang som tokiga cockrar,

Men eftersom de var blöta vågade jag inte stanna för länge.

Vill inte ha sjuka hundar.


Men tror hundarna njöt .
Tidigare har jag alltid gått med hundarna lösa i skogen men
Caspian har börjat höra dåligt och när jag kallar hör han inte alltid
och blir lite vilse. Mimmie och andra sidan är alldeles för
självsäker och ja hon smiter inte men kommer för att blir kopplad
det gör hon när hon vill. 
Fidelie , Mio och JoJo är de som alltid lyder.
Så tyvärr när jag har alla med så blir det koppel.

Inga kommentarer: