Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 4 november 2018

lydnadsträning

Idag var det dags igen - lydnadsträning hos bästa Sara.
Denna gången har vi fuskat och inte tränat en enda gång,
hänt lite saker här hemma som gjort att varken tid eller lust funnits.
Ingen idè att träna om man inte har lust då blir det bara fel.
O andra sidan sist vi hade träning hade vi tränat massor och då gick det "skit" ändå :)
Idag startade vi med att träna externbelöning och JoJo fattar snabbt.
Hennes otålighetsskällande eller jag fattar inte riktigt skallande fanns knappt inte heller idag . Antingen har jag blivit tydligare eller fattar hon bättre ;)
Sen skulle vi träna stadga och hopp över hinder. Fotade när Mickan och Ayla när det var deras tur.




De hade tränat hemma . Ayla gjorde såklart några frivarv efter avslutat uppgift men vilken skillnad det är på henne mot tidigare. Så mycket mer fokuserad på både Mickan och uppgift.
Jag var så nöjd med JoJo också. Hon har inte den farten över hinder som Ayla har men kände att stadgan är bättre.
Som sista moment idag gjorde vi i grupp sitta kvar lämna hunden i  min och samma med ligga kvar. JoJo är inte riktigt på 1 min än men vi tränar på det.
Riktigt riktigt kul pass idag!

Inga kommentarer: