Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 15 april 2022

Långfredag

 Glad påsk alla kära läsare och valpköpare!

Jag brukar vara duktig och göra påskkort men i år har lusten uteblivit.

Har och är tunga veckor .

Ett så svårt och tufft beslut har tagits och aldrig trodde jag att man kunde ha så mycket tårar.

Men som alltid när man har ett eller flera djur måste man se till vad som är bäst för i detta fall hunden och flocken.

Vi har låtit älskade underbara min hjärtehund Mio flytta hem till fantastiska Eleonor som tidigare haft Mio`s halvbror Bebe.

Varför då kan man undra?

Mio har under de senaste månaderna varit väldigt stressad här hemma. Vi vet inte orsaken utan kan bara spekulera. 

Nike har flyttat in, Caspian har lämnat oss. Mio hade valpar som hon var fantastisk med men som småningom flyttade.

Stressen har gjort hela flocken oroligt och det har hänt att hon gett sig på Maja när stresspåslaget blivit för högt. ex vid promenader.

Ingen av oss har mått bra av detta.

Alltså Mio är ju MIN Mio min älskade underbara mitt allt.

Elenor miste sin Bebe i februari och hon är en fantastisk person tanken såddes att kanske kanske detta var rätt beslut? Kontaktade Elenor som ville fundera och det gjorde hon snabbt.

Elenor har även en stor trygg sankt Bernhard en katt och ett gäng hönor. Bor på landet .

Vi beslöt att pröva.

Att lämna Mio som gjorde allt för att följa efter mig var fruktansvärt.

Men efter några dagar började hon finna sig till rätta och allt går bra.

Jag skriver med tårar rinnandes och jag orkar inte sätta in någon bild för det gör för ont.

För i hjärtat vill jag ha Mio här hos mig i min säng på min mage och snosa hennes doft.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram till dig Carina ♥️ / Zander och matte

Unknown sa...

Åh vilket jobbigt beslut, förstår din sorg!
Stor kram

Sara H sa...

Kram ❤