Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 7 mars 2023

Hej o hå



 Största nyheten för er som inte följer på Facebook är att lilla Hoppsan kommer att stanna. Hon kommer att ha två ägare😋 farfar Uffe frågade barnbarnet på 2 år om hon ville ha lilla Hoppsan mot att hon får bo här. Gissa vad hon svarade? Men känns så rätt med den lilla.

Maja och jag var på utställning härom veckan. Trots att Maja vägrade gå i ringen fick en en andra plats och mycket fin kritik. De var iof bara tre men vi kom inte sist 



Så nu ska vi ut och träna på fler utställningar. 

I helgen hade vi CoolaCox promenad. Vi försöker ju träffas en gång i månaden och den som kan och vill dyker upp. Vi var på underbara Hovdala och gick en runda som Babbens fina matte visade oss. Tänk när löven slått ut ? 

Uppe på utsikten 

Ett jättefint collage av dagen som Hektor och Tottes matte gjort. Som Jag snor 😂

Blev väldigt glad när sonen och Nino också oväntat dök upp. 

Det är så nyttigt att gå runda med andra hundar , det tror jag alla vi tycker . Det är stor skillnad mot de vanliga vardagsrundorna man går själv. Sen brukar de få busa av sig lite lösa också. Och när hundarna är nöjda är det gott med en fika. Nästa runda blir i slutet av mars. 

Ni som följer märket kanske att hemsidan inte fungerar längre? Tyvärr har ’min’ hemsida leverantör bytt ägare. Blev så mkt dyrare och svårare att uppdatera så jag ledsnade. Men bloggen och Facebook lever vidare. 

Inga kommentarer: