Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 11 februari 2009

snö







Vill starta med att tacka alla snälla vänner för all omtanke ,pepping och uppmuntrande mail,sms,gästboksinlägg,telefonsamtal. Det värmer!!
Kan väl säga att humöret inte är på topp men det går över.
Jag och hundarna haltade ut på en snörunda i dag och det var helt hopplöst all snö fastnade trots behandling innan vi gick ut och Caspian den smartingen bestämde sig för ett vinterdopp och sen fastnade det ännu mer. Men de tyckte det var härligt att komma ut lite och bryr sig inte att matte går lite långsammare för då kan de ju utforska ännu mer. I söndags var Caspian och blev trimmad. Fortfarande sitter pälsen hårt och efter 10 minuter protesterade han högljutt mot att bli plockad och jag vill inte klippa eller effielera bort det så det får bli en liten björn på Qpolen men han fick ialla fall fram lite tassar och ben och huvudet blev hur fint som helst. Så jag är helnöjd.Jag vill att pälsvård ska vara positivt och samma tyckte trimmaren som tog en paus när han protesterade som mest mot att bli plockad och lät han komma in och få köttbulle och träffa valpisar i stället. Sen var det inga problem att sätta igång igen. Vi var helt överens om att ännu så länge sitter det för hårt. Fick PM till utställningen idag 29 cockrar! Ska bli kul(tror jag ) ser det som bra träning det har ju varit ett uppehåll nu.Men ska bli kul att träffa alla runt ringen.





Inga kommentarer: