Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 januari 2010

inte mycket

Det kan ibland tyckas att man inte gör mycket men ändå rullar tiden på. Lowa och Mickan har varit hos pojkvännen fre-lör och då lägger sig pensionärslugnet här hemma. Förstår egentligen inte varför det är sådan skillnad när Lowa är hemma för egentligen gör hon inte mycket väsen av sig men är med överallt och ständigt pigg på upptåg. Med andra ord man har henne runt sig hela tiden om hon inte bestämmer sig för att softa med Mickan. Jag bestämde mig för att kasta ut julen igår och energin var på topp nya gardiner inköpta på IKEA skulle upp i tre fönster de skulle bara klippas till och fållas. Det hade varit en fördel om gardinerna varit trådraka och inte vinga och snea från början och när de väl kom upp gillade jag dem inte alls=( Daniel ,Mickan och Anton kom lagom till middagen vilket är så härligt att käka allesammans. Inte mycket hundaktivering igår inte men de är nöjda ändå. Idag skulle jag råda bot på det var det tänkt. Men först ringde en gammal kompis som ville titta in och kika på valparna självklart sa jag. Bra kommer om 5 minuter opps jag var fortfarande i morgonrock och med en frisyr ala`skräck men vad gör väl det riktiga vänner bryr sig inte och med en påklädning i expressfart och med tandborsten i mun när hon kom så blev allt bra. En trevligt pratstund fick vi innan hon skulle jobba igen. Då tog vi oss äntligen ut i skogen. Träffade min ex svägerska Helena och hennes Dito och en trevlig pratstund fick vi.Vi bestämde att vi skulle ut på en tur tillsammans snart. Hennes Dito är allt lite förtjust i Tindra och han brukar inte gilla andra hundarCaspian och han kommer också mycket bra överens till hennes förvåning men min Caspian går ju med alla det vet ju jag. Mycket folk i skogen vilket alltid är kul. Caspian tycker dock att barnens "hundar" som de går och drar på är mycket märkliga och rätt vad det är så åker de förbi en faslig fart. Har man sen en cocker finns det alltid päls att kamma. Började plocka (till Uffes förtvivlan) Lowa där pälsen börjat lossna. Så fin hon blirdet lilla trollet. Sen var det Caspians tur för en rejäl genomgång och lite tasstrimning. Blev så fin även han. Tindra tog jag igår. Meningen var att vi skulle på tur med bästaste Gunilla men som sagt var tar tiden vägen? Nu lagar Uffe middag och jag pausar precis som det ska vara.Till sällskap har jag ett gäng härliga valpar.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja just det...jag köpte ju sådana "fingertutor" i Malmö....de har jag glömt..kommer inte ens ihåg hur man skulle göra när man plockar...Freija är helt lurvig och luden...tassar stora som lejon :)

Grabbarna boys sa...

Det låter som ni har en alldeles helt vanlig söndag hemma hos er.
Tiden som flyger iväg trots att man är hemma o "skrotar" tror man.
Summeringen av dagen blir ändå att man gjort massor av bra att ha gjort sysslor.