Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 27 augusti 2011

vi laddar

Imorgon är det Theas debut i ringen. Så spännande att se vad hon tycker om det.
Badet idag gillade hon i allfall och i cockeranda blev det cockerryck efteråt
Inte mycket hund kvar under pälsen


Lilla raringen är så lätt att fixa älskar fönen och lägger sig till rätta på trimbordet när den kommer fram.
Gissa om det kliade i mina fingrar att sätta saxen i pälsen fram men jag lyckades behärska mig.
 När hon var torr och fin fick hon istället en tröja på sig för att få pälsen att plattas till.
Ska platta till punkfrissan också.
Återkommer imorgon hur det gått ....om jag hinner.

Vi har bråda dagar här hemma idag har Uffe kört flyttlass för fullt. Daniel har bestämt sig för att börja plugga igen och står just nu emellan två lägenheter och därmed flyttar han och hans tvåa in. Det är ju inte så att vi inte har röra innan om man så säger.
Imorgon flyttar däremot Mickan ut. Hon har bestämt sig för att prova att satsa på sin dröm att läsa till ämneslärare i engelska och svenska. Vi kan bara hoppas att hon orkar och klarar det. Men hon flyttar upp till Halmstad till en början in till Christopher i väntan på egen lägenhet så Lowa får bo hemma ett tag till.

Kom på att jag har ju glömt att berätta hur spåret gick. Lowa fick ett 24 timmars spår med återgång. Starten gick i torr bokskog. Som hon fick jobba. Med facit hand var det kanske i svåraste laget men med lite hjälp fixade hon det. Största problemet var nog att hon blev så törstig . Sen drev hon lite också med mig så lyckan att spåra är det inget fel på. Caspian fick ett spår helt i hans smak. Start i våtmark genom tät björksly där jag är mycket glad över att han inte började sno rundor. Jag fick lita på honom då det var dåligt snitslat. En vinkel var lagd precis i en viltövergång så massor med störningar men han spårade så bra och var jätteduktig. Bar stolt sin klöv nästan hela vägen tillbaka .
En riktigt härlig spårkväll med det trevligaste sällskap man kan tänka sig.



6 kommentarer:

Emma och Malte sa...

Lycka till imorgon på utställningen! Vi ska hålla våra tassar och tummar att det kommer gå toppen :-)
Kram

Heléne sa...

Jag vill också önska er "lycka till" på utställningen i morgon. Är det bara Tea du skall ställa?
Ser fram emot rapport, ha det så kul du och Gunilla!

Katarina sa...

Lycka till i morgon. Och lycka till, Daniel och Mickan!

Grabbarna boys sa...

Vi med måste lycka er till i morgon.
Det kommer att gå finemang med tjejen i ringen.
Lyck till även till Mickan och Daniel!!
Vov o kram!

Eva sa...

LYCKA TILL, med alla ungar!
(Skäms nästan, men jag fnissade åt ståbilden! De ser allt lite erbarmliga ut en period där:)Fast samtidigt är hon ju SÅ läcker den där lilla fröken!)

Anonym sa...

Lycka till på utställningen.
Ja det e ju inte lätt med deras valp päls.
Ha en bra dag.

vov vov Ricco & Alfons & Towe