Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 augusti 2012

WOW vilken dag

Som egentligen började med att jag mycket hellre slängt klockan i väggen och sovit vidare=) Tur var väl att jag INTE gjorde det.
Kl 06,30 GÄSP kom Gunilla för det var dags att damma av utställningstäckena och bege oss till Ronneby brunnspark för nationell utställning.
En otroligt vacker utställningsplats.
Domare för dagen var Mrs Diana Besoff från Australien.
Först ut idag var Othello som det var premiär för i officiell klass. Han är precis nio månader och en dag och var yngst i ringen. Han var så lätt att ställa idag och visste vad som skulle göras. Han flyger fram i ringen.
Kritiken löd:
Typical good size,alert,substance,well angulated,good depp in cheast,little topline,squrred muscled,
dark eye,sissors bite,well presented,silky coat,showing in good healthy condition.
och det räckte till
excellent med CK
min uppfödnings första ck
WOW så glada vi blev och till slut blev det en 3:e placering.
Inte illa på premiären.

Sen var det brått brått. Oj så stressad jag blev för när jag och Othello gick ur ringen då ropade de in mig och Aldo som också skulle ställas första gången officiellt och även han yngst i sin grupp.
Måste säga att jag är så stolt över den lilla svansviftande killen


Kritiken:
Typical ,good substqnce,strong ,compact,good temperament,well prepared coat,squrred,silky coat,preperad,shown in good condition.
och det räckte till
Excellent med CK

hejsan hoppsan helt plötsligt hade jag/vi två Ck hundar från min uppfödning.
En liten paus för mig innan
KATASTROFEN
slog ner för Gunilla.
Bägge killarna skulle ju in igen i konkurrance och hur gärna jag än velat kan jag inte visa två.
Så efter tre års ringspaus fick Gunilla ge sig in i ringen och hon var så duktig.
Ingen av killarna placerade sig konkurrensen men de var ju yngst;)
Men så glada vi var!!!
Sen var det bara älskade Thea kvar som tappat all sin päls i sommar.
Thea har fått tillbaka ringglädjen och visade gärna upp sig.
Kritiken:
Typical feminin,good balance,balanced,well angulated,strong topline,musculai,silky coat,well presented in showcondition.
och Thea fick
Excellent med CK
en trippel blev det idag.
Inte heller Thea placerade sig i konkurrans men vad gör väl det?
Behöver jag ens skriva i vilken nivå vårt som alltid goda humör var???
Extra kul är att vi själva trimmat våra hundar och vi hade gjort det bra!!
Sen blev det mingel bland tälten många goda vänner där.
Solen sken och vi hade det bara så mysigt.
När jag kom hem var det förberett rena festen.
Daniel och Anna hade fixat mat och inte vilken mat som helst
utan:
och till dem en supergod paj,två sorters creps,kladdkaka till efterrätt.
Helt underbart gott.
Tack kära underbara Gunilla för att du är du!!!!



13 kommentarer:

Sandra sa...

Wooohhhhooooooo supergrattis...inte bara föder du upp coola hundar..spårchamonjoner....superkeliga hundar...utan även SNYGGA hundar...du e bäst!!!!

Emma o Malte sa...

GRATTIS till toppenfina resultat!!!!!!!!!

Eva sa...

STORT Grattis!
Vilken superdag!
Och vilken liten svansviftare;D
(Kul att se att det finns lite skillnad i visning engelsk/amerikansk)

Grabbarna boys sa...

Grattis till alla fina resultat....och superkul att få träffa er idag dessutom!!
Vov o kram!

Marie sa...

Grattis!!!! Det blev ju verkligen storslam för er idag - så roligt!!! Förstår att ni hade en toppendag :-) Lika roligt som vanligt att träffa er båda! Hälsa Gunilla att hon fixade inhoppet kanon, vi kanske rentav får se henne i ringen igen framöver?
Kramar :-)

Drömflocken sa...

Jätte GRATTIS!!!

Anonym sa...

WOW!!!! Helt otroligt!!! Jättegrattiskramar från Valles flock

Malin sa...

JätteGrattis!!! Det var ni värda =)

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS till alla fina resultat idag!Det är ni verkligen värda!
Kram Birgitta, kennel Cockett

Anonym sa...

Tack Marie det var gulligt skrivet :) man ska ju aldrig säga aldrig, men Carina är ju en pärla på detta så än så länge överlåter jag detta till henne:)
Tack gulliga Carina för du visar min gulleklump så fint

Kram Gunilla

annette sa...

Stort Grattis ni är bäst!!

Katarina sa...

Så roligt!!! Fantastiskt resultat!
Kram till duktiga uppfödaren!

Hanna aka Lilla My sa...

WOW! Vilken dag. Stort grattis till dina snyggingar :)