Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 2 september 2012

Premiär

Det  var det för Ellie idag i ringen.
 En liten Ellie som tyckte världen var så stor så stor.
Mycket konstiga hundar och massor av ben.
Tog det lite försiktigt och vågade inte hålla upp svansen.
 
 Men var så duktig ändå och tyckte domaren var en trevlig typ.
 
 
2:a med HP i premiären var väl inte så tokigt och det där med stegen kan ju bero på att man inte riktigt ville springa.



 
Nästa man ut var en superladdad Othello.
Han gillar klart utställningen och hade varit "toppad" hela morgonen.
En dröm att visa idag. Struntade i Gunilla vid ringside och flög fram i ringen.

Vann sin klass och förlorade sedan mot en äldre hane

Kläm och känn så mycket du vill det gillar jag!

Stå fin det är min grej
Det där med lågt ansatta öron var ett genomgående tema hos domaren=)
 
Sen var det en tjej som var laddad. Herregud jag matte hade ju svikit henne i säkert 20 min.

ingen lätt tjej att varken springa eller stå med i dag. Kroppen full av myror.
Sen är ju hennes päls eller päls ? hm det är ju det där vi saknar undertill.
MEn hon vann sin klass med HP Kritiken;
Vacker silhuett,tydlig könsprägel. Lågt ansatta öron,vacker överlinje,rundat kors,välmuskade skuldror. Kunde önska bättre vinklarbak. Passande benstomme. Sunda bra rörelser som dock kunde vara längre.
Slutade som 2 i konkurrans.
Får väl iof skylla en hel del på mig handlern idag som inte riktigt visade upp dem perfekt.
15 kg minus på vågen har satt sina spår i kläderna och jag hade stort problem med att hålla byxorna uppe som töjde sig för varje timme.Kan säga att domaren skrattade åt mina bekymmer och vi diskuterade ev pluspoäng om de ramlade ner helt.
en tappade jag nummerlappen mm.
Inte handlerns dag i dag med andra ord.
Men vad gör väl det ?
En trevlig liten utställning med massor av trevligt snack kring ringside.
Precis som det ska vara när man är iväg.
 

6 kommentarer:

Eva sa...

Var väl inte alls tikigt för en premiär!
Och vilken dröm det är att visa en så'n som verkligen vill! Man blir alldeles lycklig då ju:)
Verkar som om du på det hela taget haft en god dag! Och då räknar jag behållandet av byxor på dit;D

Sandra sa...

Grattis grattis grattis till fina resultat....tappafe byxor hade varit kul att se ;)

Anonym sa...

Grattis, hade varit super att se en bild då du försökte springa med byxerna vid knäna ;))
Blir till att köpa ny garderob nu då =)

Kramar från Cockerbloggen

Grabbarna boys sa...

Hi,hi....det hade varit en syn att se dig pringa med byxorna nere vid knäna!!
Grattis till fina resultat för er idag!!
Vov o kram!

annette sa...

Stort Grattis till er.

Emma o Malte sa...

Grattis till dom fina resultaten!! :-)
Så fina de är, alla tre!
Kram