Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 28 september 2013

Jippi!!

Idag satt den!!
Mimmie klarade sitt anlagsprov helt utan problem.
Är så stolt och glad över min och Gunillas lilla yrväder.En dröm att jobba med.


Lite om spåret, Varit en kall dag med hög luft dvs perfekt spårväder. Hon tog sig an spåret direkt
första vinkel inga problem. Håller igen henne lite idag så det inte ska gå så fort.
Andra sträckan går jag omkull =) inget ovanligt. Då stannar hon till vänder sig om och tittar ungefär som ;är du också med?
Vinkel inga problem sen kommer vi ner i en sänka med rejäl viltstörning
tror öron stod rakt ut på henne av lycka. Men säg den lycka som varar,jag rättar upp henne säger spåra och direkt fortsätter hon på rätt. Ut på en högt grässlänt. Hon superlycklig. Gör kaninhopp hela den delen av spåret. Tar något extra varv bara för det är så kul.
Sista sträckan rätt på klöven hon stannar tittar på mig som inte ser klöven till en början men hon väntar tåligt. Sen när jag äntligen ser massor av beröm.Idag ville hon inte bära hem klöven.
600m spår på 14 min.
Ska bli så spännande att läsa spårprotokollet som kommer om några veckor men hon fick massor av beröm efteråt. Duktiga lilla tjej. Är ju faktiskt bara 4 gången som hon går spår.

Lilla Fidelie fick följa med till skogen idag. Främst som sällskaps dam men klart vi passar på att hälsa på klöven
Den gillade hon så jag passade på att lägga ett 25 m långt släpspår till henne.
Hon visste ju inte riktigt vad det var jag ville hon skulle göra men vi tog det så sakta framåt och hon visar definitivt på spårtalanger. 
Även hon nådde målet

och fick sin klöv.

Är så glad över dagen. Absolut värd 7 1/2 timme i en iskall skog.

2 kommentarer:

Heléne sa...

Grattis till godkänt anlagsprov!!!!
Vilken härlig känsla det är då ens lilla vovve fixat spåret :-)
Kan tänka mig att det är härligt i Vedema så här års. Själva har vi gått 3 km längs havet i strålande solsken och hemåt genom en vackert höstfärgad skog.
Fortsatt trevlig helg och hälsningar till alla.
Kram

Sandra sa...

Wihoooo grattis :)