Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 7 juli 2014

valpboom

Känns som ketchup effekten. 
Man går och väntar på att en ska löpa men börjar aldrig.
Sen börjar nästa och den som inte ska löpa sätter också igång.
Ja frågan hur gör vi då??
Översatt Mimmie drog på sitt löp Ellie följde sin cykel och Thea startar så där 2 månader för tidigt.
Eftersom nu vissa planer är tänkta så ja va sjutton Thea får gå på date hon också.
Nu bor ju och föder inte alla sina valpar hos mig och om allt går som det är tänkt så är ju Mimmies valpar leveransklara innan Theas kommer.
Man ska aldrig heller vara säker på vad som sker.
Vi är ödmjuka inför detta vi inte kan bestämma.
Men igår kväll så åkte vi till fina Moray som bor hos Inger på Lönnbackens kennel.
För övrigt var det hos Inger pappan till min allra första valpkull finns och det var hos Inger kennelns första kull kom till . Caspian som bor hos mig är ett resultat av fyra.
Bägge var mycket intresserade och det tog inte många minuter innan det var "klart"
Ett häng på nästan 25 min.

Vad håller han på med?
ok då låt matte mysa också


första parningen jag varit med om där tiken dvs Thea står och viftar glatt på svansen under hänget.

 hon var inte dum den här bönan.
rätt lättfotad om jag får säga det själv.
pang på rödbetan och hon är nöjd.
Efteråt blir man lite trött och får vila ut i mattes knä

Moray inte lika trött. Kunde nog tänkt sig en repris men så kul skulle vi inte ha det.

Moray kommer från samma kennel som Thea och delägs av Inger och Ann-Kristin.
Det finns många fina linjer bakåt på de båda.
 Bla är Finn som Ellie är parad med Morays farfar.
Moray är som Thea en mjuk och fin kille med ett hjärta av guld.
Mer om honom i kommande dräktighetsbloggen.




2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh grattis....ser en stor chans till att få komma o valpmysa :)

CockerSheila sa...

Så roligt med fler valpar! Kan man någonsin få nog undrar jag? ;-)