Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 30 april 2015

40/100 bättre

Vi börjar nu landa alla efter gårdagens dramatik.
Det blev sent i säng för Christopher jobbade till 22,15 och självklart ville han inom för att hälsa på sin Tindra.
Tindra lyste upp när han kom och svansen började gå på henne.
Tindra ska bo här tills hon är pigg igen. Hon är ordinerad vila,lugn och ro.
Eftersom Christopher bor på 3:e våningen är det bättre här och hon har eget rum med alla bekvämligheter.
Imorse mötte hon mig vid grinden på vingliga ben och ville ut och kissa.
Jag matade henne med färskfoder som tyvärr kom upp efter en timme.
Men ju längre dagen gått ser man att det går framåt.
Veterinären som såklart hört av sig idag och frågat hur hon mår tyckte hon var mycket duktig med tanke på vilken stor operation.
Ikväll kom jag på att hon nog hört samtalet där Åsmund sa att ge henne extra god mat.
För nu ratar hon all mat utom kycklingköttbullar.
Ja en hel ask har slunkit ner och fått behållas.
Men hon kan få hur många hon vill så länge hon blir bra.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Alla köttbullar i världen är hon värd...skönt hon mår lite bättre

Pia sa...

Stackars liten, vi kastrerade våra cockertjejer i vintras i förebyggande syfte för att slippa denna dramatik. Vi hade tidigare bestämt att inte ta valpar på någon av dem. De mår jättebra och jag slipper oroa mig :)
/Pia