Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 31 mars 2016

Effektiv dag

Igår la vi sista "handen" på delkurs 7 och nästa delkurs börjar inte förrän tisdag.
Med andra ord jag fick en FRI dag =)
Som startade redan 6,30 =( 
Men finns fördelar med allt .
Jag drabbades av stora vår rycket tror jag.
Efter frukost ut och ringtränade med Smulan.
Första gången i utställningskoppel och hon var sprallig men tyckte det var kul!!
Sen in och koppla gänget ut på morgonrunda.
När den var klart då packade jag språgrejorna och drog till skogs.

La ett ca 100 m spår med en vinkel åt Smulan ,
Mio`s var väl 200-250 4 vinklar bloduppehåll.
Under tiden det drog till sig så drog jag till Teba.
Teba är aldrig fel , hundälskarnas Ullared =)
Idag shoppades det bara en kasse med ben.
Snart dags för en ny tripp till riktiga Ullared tror jag och ladda upp lagret igen.
Kom hem tog lite lunch och förberedde middagen.
Sen var det ut i skogen igen.
Mio blir som galen. Hon älskar att spåra.
Med vilje lät jag henne vänta till sist bara för att hon ska lära sig tålamod.
Gick väl sådär. Konstant tyck synd om mig ylande.
Smulan var jätteduktig!
Mindre duktig var spårläggaren dvs jag.
Hittade ju inte vart jag snitslat.
Men efter lite villovägar tog hon mig rätt.
Var mycket mer intresserad av klöven idag.
Mio var ju totalt vild och galen .
Provade att filma men inte lätt ska jag säga.

Hon hade inga som helst problem , mer än att farten är på tok för hög.
Klöven struntar hon blankt i. Men fick henne att nosa lite.

Får känslan av att hon tycker det är för korta spår. Hon vill mer.
När vi nöjda kom hem så var det Fidelie`s tur att få lite egen träning.
Eftersom jag tänkt köra henne på nosework är det så mycket lättare om
hon är inklickad så det började jag med idag. Körde inte för länge för det ska vara KUL.
Sen rann orken av mig för en stund =)
Lite middag och en middags lur så var jag taggad igen.
Kvällsrundan blev en 5-6 km i skogen.

Då fick Mimmie stanna hemma för jag ville ha ett rejält
tempo och vill inte överanstränga henne.
Men hon blev precis lika glad över ett baconben.