Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 25 april 2016

mer nyheter

Jag döpte ju förra veckan till "helvetesveckan".
Är nog sjuk för sällan så jag gnäller som en man ;)
Sen var det ju en del tråkigheter med Mimmie`s kull.
Men lite roliga nyheter innehöll den.
Förutom anlagsprovet !
Som jag tidigare berättat ställer mitt hemkomvux upp med 
att betala utbildningen jag sökt.
Men har varit en nevös väntan om jag skulle komma in.
Men i fredags då kom det ett trevligt mail att jag kommit IN!!
Ska gå en linje som heter
ARBETE MED HUND
jag har sökt inriktningen resurshundsförare samt
ingår tränarutbildning till klicker och nosework instruktör.

SPÄNNANDE och PIRRIGT!

Sen helt annan sak.
Min älskade darling THEA
Har flyttat hemifrån .
Ett svårt beslut men som trots allt kändes rätt.
Mamma och Pappa har varit helt förtvivlade efter Muffins hastiga bortgången.
Aldrig mer hund sa de.
Tills mamma ringde en kväll och sa det går inte längre.
Vi måste ha hund.
Eftersom mamma och pappa är pensionärer var ju inte en valp att tänka på.
Nej de ville ha någon de kände.
Kunde inte Thea få flytta till dem?
Min darling ?!?!?!?!
Men  att vara hundägare betyder också att man inte får vara egoist.
Här hos oss var Thea en del i en flock , hemma hos mamma och pappa
är hon ensam om all uppmärksamhet och tid.
Vi beslöt att vi skulle se vad Thea tyckte om att bo utan flocken.
Hon tycker det är TOPPEN!
Hon trivs bra, mamma och pappa har fått tillbaka glädjen i rösten.
Sen har jag ju bara 5 km hem till mamma och pappa så jag kan hälsa på henne när jag vill.
Hjärtat känner saknad men min darling har det bäst!






1 kommentar:

Sandra sa...

Precis samma blick som sin dotter Sanna. Förstår att det känns tomt i hjärtat MEN så gott för dina föräldrar och för Thea att få vara ensam drottning :) Hon myser nog som aldrig förr tror jag.
Supergrattis till utbildningen så himla kul. Då ser jag fram mot att få gå en nosework kurs för dig sen :)