Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 28 september 2016

Skolan

Det märks att skolan har dragit igång för mig. Numera är det plugga och träna hund som gäller.
Kan säga att många gånger tvivlar jag på att om jag ska ro detta i hamn. 
För det är svårt men samtidigt väldigt kul.
Förra veckan hade vi träff igen upp i Örkelljunga i dagarna två.
Långa fullspäckade dagar. Klassen är helt underbar. Vi har verkligen kul.
Det var Fidelie som fick följa med även denna gång och visa upp sina kunskaper i nosework. och två targets mål som vi hade i läxa. Fidelie gjorde stå på pallen och nos i handen.
Vi fick lära oss vikten av att stretcha sina hundar och även lära oss det.
Bildresultat för hundstretching
Och en hel massa annat.
Två nosework tillfällen till har vi haft i fortsättningskursen och vi har börjat introducera hydrolatdoft nummer -2 lagerblad. Kan säga att Fidelie "äger". Hon är så duktig. Hon har också fått en sprillrans ny snygg sele att träna i. 
hurtta sele
Christopher och Mikaela har dragit till LA 
så just nu har jag 8 hundar här hemma.
Tindra och Aldo får bo hos farmor ett tag. 
Men allt funkar jättebra.

Ja det var ett litet livstecken från oss.
Önskar jag kunde skrivit 
ÄNTLIGEN LÖP
men.............. inte än

1 kommentar:

Unknown sa...

Så mysigt att få hem Tindra o Aldo lite...urmodern.