Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 17 januari 2017

skolan

Idag har jag och Mio varit i skolan och fått frivillig extra träning i nosework av vår superduktiga och underbara Jeanette
Vi fick själva bestämma vad vi kände vi behövde träna extra på eller får hjälp med.
Mio "går ju tyvärr igång" när hon känner att vi ska hitta på roligheter. Kan börja tokskälla studsa rundor mm innan hon fått koll på läget.I det läget är det bara att behålla lugnet själv tills hon landar.
Jag har problem med frysmarkering och provat olika metoder idag fick jag nya tips av Jeanette att träna vidare på. Får jag till en bra frys i handen blir det lättare att jobba vidare mot en bra frys på doften. Är ju lite bortskämd med Fidelie som har ett helt annat lugn och direkt valde själv en tassmarkering. Mio frys är en halv sekund ungefär. 
Här är det Annika som letar doft på väggen.



 och bordsbenet som Jeanette preparerade på en tidigare bild.


 Det roliga när man varit på skolan är att man är så taggad när man kommer hem.
Men faktiskt så var jag och Mio där igår kväll med tillsamman med Mikaela och Ayla
Som jag skrivit innan jag har valt att backa och börja om med Mio från början, Igår var det en elev som  går tredje året som startade upp en nybörjare kurs som vi hade turen att komma med på. Duktig tjej och en rolig kväll. Kommer bli bra.
Snart  snart  ska jag ju hålla en alldeles egen nosework kurs !
Hoppas mina elever är snälla mot mig ;)
Lite skräckblandad förtjusning !




Inga kommentarer: