Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 20 november 2017

Besök och glömsk

Igår fick vi finfint besök här på skolgatan.
Sötaste lilla Hedvig ni minns från Mimmie´s sista kull 
i somras och som är JoJo´s helsyster tittade förbi med sin
matte och husse.
Hon och JoJo är verkligen lika varandra om man bortser från färg.
Blev helt varm i hjärtat av att träffa det "lilla" livet igen.
Alla hundarna tog emot henne vid grinden ,skönt med en trygg flock
som är välkomnade. Hedvig blev genomsnusad sen var det bra med det.
Bara och erkänna tanten börjar bli gammal.
Hade bokat tid till Smulan för ögonlysning . 
Kl 13,30 perfekt tid för mig att hinna dit.
TROR NI JAG KOM IHÅG DET??
Faktiskt gjorde jag det när kl var 13,10 och jag har en timme i bilen dit.
Kastar mig på telefonen för att ringa dem.
Men näha växeln lunchstängt till kl 14,00.
VAD GÖR JAG NU??
dunkade i skallen. 
In med alla hundarna som var ute. Letade rätt på 
stamtavla och in med Smulan i bilen och ja inte
höll jag några fartgränsen idag inte. In till receptionen 14,08
något skamsen . Erkänner jag glömde och finns där möjligen en liten liten
chans att de kan ta henne ändå,
Det skulle fråga veterinären.
Om möjligt skämdes jag ännu mer över hennes otrimmade look.
Men en sak kan jag lova er att ren är hon. Uffe duschar och fönar henne
när de varit på runda och hon blivit blöt var gång.
Idag hade jag tur klart som korvspad sa veterinär Christopher att 
detta fixar vi. Älskar bara Bromölla veterinär för de är så 
otroligt serviceminded . De ser inte problem utan lösningar och trots vi var sena 
är de lika glada och trevliga samt tar sig tid med hunden.
Hur tyckte nu Smulan det var? 
Denna lilla ängel var som ett litet ljus och lät Christopher 
titta ordentligt i varje öga och han konstaterade att hon var helt
utan anmärkning.
Tänk vad långt Smulan kommit . För två år sedan när vi blev ombedda att passa
henne var hon rädd för sin egen skugga. Idag så trygg och stabil älskar  
allt och alla. Fast nog allra mest sin husse <3 p="">

Inga kommentarer: