Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 3 december 2017

adventspyssel

Idag hade jag , Mickan , Uffe och min mamma bestämt oss för 
att göra lite fina kransar och små adventgrupper.
Undras om vi har pynt så det räcker??

och mossa mm mm

Jag älskar doften av hyacinter och brukar ha MÅNGA som byts
ut efter hand som de vissnar.
Men först blev det en amaryllis.

10 hundar var med och hjälpte till.
Mina 6 . Mickans 3 och mammas 1 - Thea som är mamma till Mio
men fick flytta hem till mamma och pappa när deras dog och sorgen och saknaden blev för stor.



Två färdiga.

flitiga kvins,

Min mamma hade inte gjort julkransar sedan hon var liten
och tyckte det var så kul.


en blingkrans syns inte riktigt på bilden. 

tada min krans

såklart var vi tvungna att ha lite fika också.
Mickan hade bakat smarrig adventsfläta.
10 hundar runt bordet men Smulan är ur bild.

gammelhusse och Thea myser.

Här ligger hon och småsurar ;) husse är ju min.
Nä skoja bara.Är kanske mest väluppfostrad som vet att det
inte serveras nåt gott från bordet ändå.

Lilla har en skön stil när hon myser.

 Mickans krans som tyvärr inte gjorde sig på bild
Hennes dekorationer i mörk vinröd glitter kommer inte alls fram.





 Blev en kran till äldste och mellan sonen med.
Men Christopher tittade inom och tog sin med sig hem innan jag fotat.


En liten prydnadsgran fick bli fin.

 och ute på trappen fick tomten flytta in i lyktan.


Haft en så mysig eftermiddag med nära och kära samt 
alla hundarna som också njuter av att umgås.

Inga kommentarer: