Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 19 april 2018

Glada och jobbiga nyheter

Idag är det underbaraste JoJo`s 2 årsdag!
denna hund som är så mattekär ,hittar på så mycket hyss,
ger matte antalet gråa hår men den absolut snällaste i världen.
Dramatiken för 2 år sedan den slipper jag gärna uppleva igen.
Inte bara JoJo utan såklart även hennes fina syskon
Betty,Snofla,Diza och Leo hurrar vi för.
JoJo och jag har varit på utställning både i Malmö och Kungsbacka.
excellent med 4 plats och VG med 3 plats har resultatet varit.
Nu tar vi lite utställningspaus så hon får växa i nästa klass kostym.

Nu kommer vi till de jobbiga nyheterna
först ut är Aldo, mitt "barnbarn" Christophers hund
sm har flyttat till nytt hem.
Aldo har inte trivts sen han blev ensam hund efter att Tindra gått bort.
Christopher har långa dagar med både skola och två jobb. Även om vi varit 
extramattar så mycket det bara gått har det i slutändan inte blivit bra för någon.
Så Christopher tog beslutet. Aldo har flyttat till en underbar ny matte och husse
som är hemma hela dagarna och där finns två kattkompisar.
Fick denna bilden idag av Aldo som gottar sig på gräsmattan.
Han stormtrivs och har gjort sen dag 1. 
Känns skönt.

Sen har jag tagit mitt absolut värsta beslut någonsin. Gör ont att bara skriva 
och se bilder. Hjärtat är fyllt av sorg,saknad och smärta.
Min älskade Fidelie har också flyttat. Min älskade som jag väntade så länge
på innan hon blev min. 
Denna mjuka matteälskande hund. Att veta att man aldrig mer får mysa ihop gör ont.
Men Fidelie har visat länge att hon tycker det känns jobbigt att dela matte med andra. Framför allt med Mio och i det har det blivit bråk,spänningar som alla påverkas av. De är de allra bästa vänner mellan varven som verkligen tyckt om att dela soffa mm men när bla hormoner mm spelar in så .....
Tankarna har funnits där länge men hjärtat har inte orkat acceptera sanningen.


Av en slump kom jag i kontakt med Sussie som berättade om mamma 
Britt-Marie. Det som jag kände i det var att detta är det rätta för min fina Fidelie.
Jag ställde frågan om Fidelie och där fanns igen tvekan.
Britt-Marie hade det hem som var som gjort för Fidelie.
Där är hon ensam på täppan och får all kärlek utan att slippa dela.
Bortskämd som få.
Fidelie stortrivs och har inte heller hon visat någon saknad utan
snabbt acklimatiserat sig i sin nya miljö. Lite ovant med hiss till en början.

Ibland är de så av kärlek till det finaste man har måste man bortse från sina egna 
känslor. Det är svårt mycket svårt.


Jag har dessutom pajat rygg och nacke och det enda som 
lindrar någorlunda är att gå för att inte stelna till.
Idag frågade jag Mickan om hon ville följa med till Skäralid för att
ta en sväng med hundarna. Vi har ju ett så fantastisk väder här i Skåne.
Självklar ville hon det och vi hade en så mysig förmiddag.







Mickan ger dem vatten jag kan inte börja mig.




Inga kommentarer: