Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 25 september 2018

hänt en del

Denna bloggen blir ju lite dåligt uppdaterad när valpbloggen är igång.
Men såklart händer det saker ändå.
I lördags var jag och JoJo på utställning i Eslöv.
JoJo föll inte domaren i smaken och tyckte hon hade för lite päls.
Hm är pälsförläggning ett alternativ? Ett VG blev det .Men jag fick fint beröm fick välrepresenterad. Bästa betyget fick vi i veterinärbesiktningen där veterinären stoppade in huvudet i vagnen till JoJo och utbrast vilket underbart temperament hon har. Tack sa jag och hon fortsatte du skulle veta hur mycket man lär sig om både två och fyrbenta efter en timme i vettbesiktningen. !
Tyvärr inga bilder på oss men för Sacc pappa till Mio`s valpar gick det bättre.
Blev bäste hane och tog cert.
Idag har jag varit och ögonlyst JoJo som just idag började löpa också.
Hon hade något inåtvänt ögonstrå sk distichias . Inget som är farligt på något vis.
Så nu är JoJo redo för att gå på date.


  Förra helgen var det lydnadskurs.
Ska ärligt erkänna att vi inte tränat en enda gång sedan dess.
Men roligt på kurs har vi.

Passat "barnbarnen" har jag också gjort.
Otrimmade som attan men lyckliga hundar.
Underbaraste fina Lowisen <3 nbsp="" p="">
Lilla hoppa jämnfota upp i knät på en och slår tassarna om en.
Igår var det ett så underbart väder. Skulle lagt spår 
Men blev istället en eftermiddag i trädgården med 
stora som små valpar.
Det är vad jag kallar livskvalité. 




Inga kommentarer: