Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 20 november 2018

Lydnad

Ett längre hopp än det  var tänkt här i bloggen men idag ska ni få en massa filmer från vår lydnadskurs.
Inte alltid JoJo gör som jag tänkt och visst är det ett fantastisk tempo ;)
lite skillnad på Ayla och Mickan
Men var sjutton kul har vi!
Johanna och Salt - Fidelie och Kingens son, har kommit så långt och är så duktiga. Att Salt tycker det är kul kan man inte ta miste på.
Så kul att gå kurs med valpköpare fast ändå mest vän .
Något som är en av glädjen med att föda upp att man får nya fina vänner som man kanske inte lärt känna annars.
Klassens stjärna är såklart Smilla. Bara älskar hennes underbara sätt att sätta sig i position


Efter att JoJo inte för 4 veckor sedan gick att gå runt är jag väldigt glad att vi kommit så här långt. Nu ska vi bara träna bort hjälpande handen. Men är så glad över våra framsteg. 



Inte minst att jag vågade gå utan för min bekvämlighetszon och prova på något jag aldrig trott jag skulle göra. Jag har själv massor att jobba på när det gäller kroppsspråk. Är ju i mig själv yvig när jag jag pratar ;) Men innan vi fortsätter med lydnad ska vi ta en agilitykurs efter valparna 
Här är en annan som gillar agility och som äntligen fick köra lite som avslutning.
och lite hundmys vid sidan om 

Inga kommentarer: