Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 27 februari 2019

Vår

Vi har verkligen haft vår här nere i Skåne senaste dagarna.
Ibland blir man ju trött på att alltid gå i "vanliga" skogen runt hörnet .
Som tur är har vi väldigt nära till två fantastiska naturområden.
Ett är Hovdala militärens gamla övningsfält ,det är stort, massor med vägar och lätt att gå vilse. Något jag gjort mer än en gång. Senast förra lördagen. Då gik vi omkring där i 3,5 timme innan jag med GPS hjälp hittade rätt.
I lördags och söndags drog jag och gänget dit igen. Ser ni vilken utsikt?!
Ser ni slottet i bakgrunden?

 Så helt underbart i det fina vädret , tyvärr får hundarna gå i koppel då det var fullt av fler som ville fira in  våren och som passade på att starta grillen. Hm kunde blivit många korvar till hundarna där.
Trimma gör jag när lusten faller på.
När andra bänkade sig framför mellon i lördags
så fick jag lust till att trimma.
Mio och JoJo fick bli fina ,nu inväntar vi lusten till övriga ;)
Fick för mig att sortera och få iordning i hundskåpet där en del av alla grejor finns. Blir ju en del märkte jag.


Rev ut allt och Mimmie hjälpte mig att se efter att jag inte missat nåt.
Kan säga att så kul var det inte att sortera och få i ordning, tror jag väntar in lite mer lust till det projektet med.

Idag drog vi istället till Vedemas härliga skog och backar.
Mycket roligare än att städa och sortera.
Ser fram emot kennelträffen som blir på kristi himmelsfärdsdag i vanlig ordning.












Inga kommentarer: