Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 11 november 2019

utställning igen

Denna gången styrde vi mot Åstorp och SSRK utställning.
Med facit i hand kunde vi gjort något mycket roligare för pengarna.
Domaren gillade inte alls någon av våra hundar. Fanns väl teorier om varför men så är det domaren dömer.
 Förutom Maja var det halvsyster Polly som ställdes för allra första gången. Agility planen är Pollys normala tillhåll. 
Först ut var Totte i en stor juniorklass
Ny miljö, många hundar gjorde honom lite osäker till en början.
Helt normalt. Helena gjorde ett jättefint `jobb`med honom men som sagt idag hade vi inte domaren med oss.


Sen var det Majas tur.

lite positivt och lite negativt och något obegripligt i kritiken.
Mycket snarlik Tottes men så är de ju syskon också.

Men det är en bedömningssport och alla tycker olika vilket jag har all respekt för.
Sist ut var Polly. "ill"matte Caroline gjorde ett jättebra jobb med henne. Visade henne så fint.


Polly är en stor tik och var väl det hon fick mest kritik över.
Men matte och lillmatte glada och nöjda. De hade bestämt att ställa ut en gång 
annars är det agility hon tävlar i.
Vi CoolaCoxare hade det som vanligt trevligt och kul ihop.
 Alltid kul att hänga med er!!!
Många kollegor och jag känner att jag varit från ringen ett tag.
Efter att våra var klara så kollade vi in bla golden retriversen . Sååå fina.
Någon gång ska jag ha en golden igen.
Min allra första hund var en just en golden.

När vi kom hem åkte vi till pappa och firade fars dag.
Då fick JoJo hänga med och busa med Thea.
Inte minst mysa med min pappa.
Sen tog jag de båda på en långpromenad så Thea fick rasta av sig ordentligt.
Mamma och pappa är ju lite halvkrassliga och orkar inga längre rundor längre.
Och jag tycker det är så mysigt att gå rå om min älskade Thea själv ett tag.

Inga kommentarer: