Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 27 januari 2020

spår

Äntligen händer det något.
I lördags hade jag och Johanna som är Salt´s `CoolaCox Superballa Allan`matte bokat in oss för privatlektion i viltspår.
När vi först började prata om det var det Smulan jag tänkt gå med men så sprack det med tränare. Nu väntar ju Smulan smått och jag har  fått backa lydnadsträningen med Maja så detta visade sig bli helt perfekt att bryta med.
Alltid spännande att börja träna för ny tränare och se deras filosofi kring hundträning.
Jag säger bara WOW!
och fattar inte hur jag lyckats träna fram tre champions och flera anlagare.
Jisses vad mycket jag ska träna på 😁
Feedback längs hela spåret på både vad jag gjorde och vad Maja gjorde.
Det var ett fullängdsspår med allt vad det innebär. Maja som inte så mycket som nosat på en klöv innan hur skulle detta gå?
Hon tog sig an spåret men var lite osäker på dels doft och vad jag tror förväntning på vad som skulle göras.

 Men ju längre vi kom i spåret desto säkrare  blev hon. Spåret gick rätt igenom en riktigt blöta och där tror ju jag som förare att en spårläggare inte gott. Men Helen (tränaren) tänkte inte alls i sådana banor vid spårläggning.


Var jätteduktig i vinklar och jag är MYCKET stolt över Majas insats.

Nu har vi hemläxa innan nästa lektion.
Var så kul att sedan kunna följa Johanna och Salt,vilket arbetsvilja den killen har!
Född till att spåra. De var så duktiga!! 
Vet ni detta är bland det bästa att vara uppfödare, att få vänner med samma intresse och möjlighet att göra saker ihop! 

Inga kommentarer: