Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 22 november 2020

spår igen

 Idag var det dags för att spåra igen. Tänk att något kan vara så kul trots regn ,blåst, kyla, grenar i ansiktet och nära ramla omkull underlag😄

Vi spårar ju tillsamman med Johanna och Salt bara det är så kul. Salt är helt grym i spåret.

Ingen tvekan hos honom inte och Johanna är så duktig i snöret. Ett fint team som kommer gå långt.

Maja som är i spökåldern och märkte jag här om dagen när min mamma hälsade på blivit aningen "corona vad har du här att göra , jag känner inte dig gapig" Dvs är så sällan hon och vi har besök numera att det är läskigt med allt utanför det vanliga. Säkert mest beroende på spökåldern men inte kul när hon drar igång.

Idag när vi skulle spåra lydde jag Johannas råd att nonchalera henne och faktiskt gick det bättre, men i spårstart var där några väldigt farliga stenar som skulle skällas ut och gjorde det svårt att starta så vi fick hälsa på dem först. Väl i spåret är jag väldigt nöjd med henne. Hon hade två tapp men jag lät henne medvetet lösa problemen själv. Dels lär jag mig mycket på att läsa henne i de situationerna och jag tror det bygger självförtroende hos henne när hon känner att hon kan.



Låter kanske kaxigt men var faktiskt aldrig orolig att hon inte skulle fixa det. Vid sista tappet frågade Helen om jag ville ha hjälp. Men nix ville jag inte och vi löste det.


 Sen hade vi nog löst det mycket snabbare om jag varit tydligare i kroppsspråk och kommit ihåg en massa bra saker Helen lär oss , men det gick.

En mycket trött Maja hittade sin klöv och med det var jag så glad.

Lätt att glömma att hon ju inte är så gammal heller och inte har någon rutin.

Nu blir det ju mest spår det bloggas om men såklart gör vi lite annat också.

Smulan tränar på att se söt ut!

JoJo min ständiga skugga som har sin plats på stolen bredvid min vid matbordet


Inte minst mycket promenader. Tyvärr får Caspian ofta stanna hemma. Han är inte så pigg i benen längre även om han ofta glömmer det själv.


Men han älskar att gå och skrota i sitt mjuka back on track täcke och få ett extra gott ben när vi andra går. 





Inga kommentarer: