Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 21 mars 2024

Besviken



 Tanken var ju att Maja skulle paras. Allt var planerat men 10 mil från hanen började bilen krångla och vi fick åka hem. Eftersom kavaljeren bor såpass långt iväg blev det inte ett andra försök. Är genuint ledsen och besviken. Hade så sett fram emot att välkomna en kull igen. 

Maja själv tar det hela med ro . 


Vi har haft årets första CoolaCox promenad . Tyvärr inte många som kan men och andra sidan  hade vi som kom riktigt trevligt. 






Promenaden är ju för den som kan och vill och en bonus för mig att få träffa ’mina’ valpar. 
Barnbarnet har varit på övernattning och även för henne är hundarna i fokus. Hoppsan är ju hennes och farfars valp. 
Hon är väldigt glad i Nike och brukar säga att hon är hennes vän. 
Men att Hoppsan är min och farfars. 

Denna gången ville hon testa att ta hundarna i utställningskoppel. 
Ringträna som jag säger. Förhoppningsvis vill hon följa med mig på utställning så småningom. 

 
         Hundarna lyssnar på henne och hon har pondus 

Glad att jag har hundar som går bra ihop med barn. 

Men som alltid är det ömsesidig respekt och inte bara hundarna som blivit ’tränade’ utan även barnbarnet har fått lära sig att visa respekt. Till exempel äter hundarna då stör man inte dem. Går de undan och lägger sig då låter man de också vara. Små saker men som är viktiga. 

Inga kommentarer: