Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 10 november 2009

vardag


Igår var det tillbaka i vardagen igen. På eftermiddagen tog jag Tindra,Caspian och Lowa med mig ut i skogen på en lång härlig promenad. Riktigt skönt trots det novembergrå vädret. Fick också ett mail från Mickan kursledare på valpkursen som undrade om jag inte kunde ta med mig Caspian också på kursen utan kostnad. Jag sitter ju ändå och väntar. Så snällt och klart vi nappade på det. På kvällen var det full bil igen och det bar av till rallylydnadträning. Jag råkade glömma Caspians godispåse i bilen när vi hade teorigenomgång och två sugna shelties hae kalas på det under tiden=) Igår var de ösregn under träningen jag bryr mig iof inte så mycket om vilket väder det bara jag har rätt kläder men Caspian var väldigt ofukuserad och okontaktbar. Ville bara gå och nosa i löven. Klickern hade jag också glömt. Efter första passet var jag beredd på att ge upp för dagen. Efter pausen fick jag låna Susannes klicker och se genast blev det så mycket bättre. Skillnaden var som dag och natt. Så vi körde ett par runder och det kändes skönt att få det till att funka innan det var slut. Idag har vi mest "såsat" runder. Behövs ibland det med.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Så fina ni är! Min 'blonda' mamma, min 'mörkhåriga' bror och min 'mörkslingade' syster -så fina ni är alla tre!
/Nanna

annette sa...

Kan bara hålla med!!!! Jättefina!!!