Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 4 november 2010

Föredrag

Igår kväll var jag och lyssnade på ett föredrag av Memea Mohlin som hette vett och etikett i hundvärlden.

Jag och Memea
 Hon var väldigt rolig och hade en hel del lärorika saker att dela med sig av. En del saker fick man aha men så gör jag ju redan vad duktig jag är=) vissa saker som inte skulle funka alls på mina hundar. Men som hon sa att man ska lyssna runt bland instruktörer alla kan inte alla raser och vissa saker passar för en hund men inte en annan. Ibland behöver man höra samma sak flera gånger från olika men att den sista man hör det av säger det på ett sätt som gör att man förstår.Men på det stora hela en mycket trevlig föreläsning och jag tycker att man  ska ta tillfället i akt när det arrangeras saker på hemmaplan. Givetvis var jag inte där ensam=) Tjejerna var ju med plus Kylle som vi träffade där

Gunilla.Susanne,Helen

Jag hade knappt varit hemma på hela dagen och så här mycket hade Tindra och Caspian saknat mig:



 Puss på dig syrran                                             sötnos



Allt går fortfarande bra här hemma numera äter Muffin med god aptit och är på väg att komma in i rutinerna.Jag sitter just nu här med hela ligan runt mig. Muffin har dock blickarna mot matrummet där den otäcka katten ligger men det är ju inte så hon rusar iväg längre. Allt känns faktiskt väldigt väldigt bra på hundfronten just nu. Jag har däremot dragit mig på en förkylning och mår nog som en man när han är förkyld. Kram på er!

7 kommentarer:

Katarina sa...

Skönt att höra att det går bra med nykomlingen - söta bilder!
Krya-på-dej-kram!

Kylle sa...

Visst är det skönt att vara populär!
Kul att träffa er alla
Krya på dej!
Själv känner jag också som om det är något på gång. Har inte tid nu när helgens sökövningar närmar sej, "veckans höjdare"

cockettsriccardo sa...

Usch inte kul att må som en man hihiih!
Härligt att bli om pysslad av hundarna!
Va skönt att Muffin trivs så bra!

Grabbarna boys sa...

Härligt att höra att det går så bra.
Memea Mohlin var vi också o lyssnade för ett tag sedan.
Mycket bra var hon o många tankeställare fick man.
Krya på dig.
Kram!!

Sanna och Sheila sa...

Vad roligt med föredrag, önskar åter igen att de hade fler där jag bor! Skönt att det går framåt för Muffin också, hon är såå söt! Tack så mycket för tipset, ska helt klart kolla med henne :-) Krya på dig! Kram

Eva sa...

Du har en "nära-döden"-upplevelse med andra ord:)Krya på dig!
Hon är verkligen supersöt den tjejen! Vilka ögon!!
Killarna hälsar att katter kan man pussa på - det är supermysigt!

Malin sa...

Av cockrar får man den bästa hundkärleken som finns :-)! Skönt att Muffin börjar komma in i rutinerna, kan tänak mig att hon kommer att stortrivas!
Vet du att jag har oxå varit på ett föredrag för Memea,fast det var för över 25 år sen, hon var ung och grön och jag var bara typ 15... Men hon var bra redan då.
Kram Malin