Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 8 november 2010

helgen som gått

En intensiv helg det plus det att jag är genomförkyld kunde varit jobbigt om det inte inneburit en hel del kul saker. Jag och Gunilla drog på roadtrip och vi vore inte vi om det inte inneburit lite felkörningar trots Gps. Problemet är väl att vi pratar för mycket och struntar i "kärringen" som vi kallar den. Två felkörningar på dit vägen och fråga mig inte hur vi lyckades ta vägen om Tomelilla hem=) Hos Anki så passade vi på att mysa med ljuvliga 6 veckors valpar. Titta in och njut hos henne. Givetvis fanns det några som hjärtat klappade lite extra för. Gunilla föll för "Piraten" som var helt svart runt ena ögat och jag föll för den minsta svartvita tiken. Men jag hoppas på egna små här.För det var ju därför vi åkte dit denna gång parning mellan Tindra och Felix. Mer om det finns att läsa på egen sida som finns längs upp. Tindra fick stanna kvar hos Anki och viss kändes det i hjärtat. Första gången jag lämnar henne och jag vet att Anki och Åke kommer att ta så väl hand om henne men vad hjälper det? Caspian som aldrig varit ifrån sin mamma har letat och letat efter henne. Pipit och gnällt och fick till slut sova hos mig inatt.
Med Muffin går allt fortfarande bra.Hon tyr sig väldigt mycket till Mickan och blev lite vilse när hon gick till skolan idag.Men sen blev det bus med gänget



Att det sen finns lite kvarglömda "rester" i trädgården är ju inte fel

Lowa har tagit det bra med sin nya kompis men är lite dämpad. De är inte alla gånger riktigt överens om vems Mickans säng är och det markeras med ett morr och som Mickan enkelt styr upp med att antingen lyfta upp hund nummer 2 i sängen eller köra ner hunden som är i sängen.Det är ju många nya saker för Muffin och också för Lowa som har varit drottning över Mickans rum. Men både Muffin och Lowa för övrigt hela mitt hundgäng är duktiga på hundspråk och det blir inga konflikter eller slagsmål. De löser det ändå. Nog mest Mickan som är kluven hon har ju hela tiden varit så noga med Lowas "drottningsstatus" och skämt bort henne en aning och nu ska Mickan också tänka om. Men vi är alla så glada i henne!
Helgen har också innefattat en spökvandring på Glimingehus. Kl 20,00 i lördagskväll endast upplyst av lyktor åkte nästan hela familjen tillsammans med Henke och Jonna dit .
Det bjöds också på riddarspel i mörkret

Det bjöds också på riddarspel i mörkret som kunde slutat illa. Bristande kommunikation av dem som red slutade med att en häst gick omkull för att sedan skena ut i publiken där staketet brast och den trampade ner ett barn tvärvände och kom rakt mot mig men hade då lugnat sig en aning så jag pratade lite lugnande och de kunde fånga honom. Vill inte tänka på vad som kunde hänt om den hade skenat iväg ut i det fria då det både var mörkt och blött därmed väldigt halt. Spök eller sägen vandringen var en upplevelse. Hur många har vandrat i ett helt mörkt Glimmingehus med bara lyktor i fönstren samtidigt få höra spökhistorier av en väldigt duktig guide? Mycket trevligt arrangemang.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Har varit inne och titat på snyggingen Felix - så spännande! Inte trodde jag att det var Tindra, det gällde!
Nanna kan fortfarande morra när hon ligger i sängen och jag gör precis som Mickan. Kallar tillbaka Leia och lyfter upp henne. Det blir inte mer än morrningar, men Leia är ju så försiktig så hon backar.

Eva sa...

Jättespännande! Blir kul att följa ett nytt gäng!
Och så fint det verkar gå med Muffins! Att de har lite problem att vänja in sig är ju inte konstigt. Det är väl inte lätt att få en ny "syrra" så där.
Lördagskvällen verkar ha varit toppen! MEN så skönt inget värre hände!

Sandra sa...

Vilken toppen helg trots förkylning...härligt med små tassar i huset snart igen :)

Grabbarna boys sa...

Här ligger de o trängs tillsammans smågrabbarna i soffan o sängen.
Inget morrande där inte, fast matte bara väntar på att nån gång måste smällen komma.
Vi hoppas också att det kommer bli valpar såsmåningom som vi får följa.
Ha en bra vecka.
Vov o kram!!

Marie sa...

Oj, vilken händelserik helg! Spännande med valpar, håller tummarna att det lyckas. Ska ta en titt på den utvalde hanen senare.
Skönt att Muffin har kommit in så bra i flocken.
Spökrundan låter både lockande och lite läskig. Hade nog varit ganska skraj kan jag tänka mig :-)
Fy, så otäckt med hästen och vilken tur att inget allvarligare hände!
Kram!

Malin sa...

GUD vad kul att ni ska ha valpar igen! Hoppas allt går bra med pariningen och att hon tar sig. Hoppas även du mår bättre nu, här tror jag min förkylning precis är i stargropen, det känns inte som att det är någonsting jag behöver just nu så jag hoppas det inte blir så farligt.
Kramar Malin

cockettsriccardo sa...

Vilken tur att det gick bra i riddarturneringen.
Ja skrämda hästar är inte och leka med.
Hoppas ni inte möte allt för många spöken.
Ha det gott