Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 30 juli 2011

sök

Idag har jag Thea och Tindra haft den stora turen att få följa med en sökgrupp för att träna.
Extra kul var att det var den gruppen Kylle tränar sök med vilket jag inte visste från början.  Sök är ju i princip helt nytt för mig och det var väldigt kul att se mixen av raser söka. Allt från lilla mopsen till stora svarta terriern. Alla i olika ålder och olika långt.
Thea fick följa med som miljöträning hade jag tänkt men givetvis skulle hon prova på tyckte de andra och hon var jätteduktig. Ingen tvekan där inte. Att figuranten hade jättegott godis var ju toppen klart man vill dit.Fyra små korta gjorde hon. Stolt och glad blev jag. Tindra var jag lite orolig över att skogsglädjen skulle ta överhand och hon skulle ge sig ut på en egen sökning. Men inte då. Även hon helt utan tvekan verkade tycka det var jättekul med att få vara i medelpunkten för en stund. Hon är ju en mycket social hund som älskar att bli omklappad och kelad med så total bonus detta för henne. Jag kände att jag gick med ett stolt leende runt munnen. Kul att göra något med Tindra också.

5 kommentarer:

Drömflocken sa...

Dom var jätteduktiga båda!!
Visst är det kul med sök.
Thea var verkligen fin, gör sej inte lika bra på bild som live!
Själv är jag bara så jättenöjd med mina vovvars prestation.

Malin sa...

Vad kul! Det ska börjas i tid, vem vet, Thea kommer kanske bli en stjärna även där i framtiden!
Kram

Emma och Malte sa...

Vad roligt med sök! Det hade jag också velat prova på med Malte.

Eva sa...

Vilken duktig lill-skrutta!
Lycka till med den fortsättningen. Och Tindra givetvis:)

Sandra sa...

vad är skillnaden på sök och spår?