Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 7 oktober 2011

Igår kväll var jag på en mycket intressant kurs om akutsjukvård för hundar på djursjukhuset i Hässlehom av Veterinär Malin Kaad
Ämnena som togs upp var:

- Akutsjukvård (chock, konstgjord andning, blödning, ormbett, förgiftningar, kräkning och diarré).
- Utvärtes parasiter
- Invärtes parasiter
- Allergi
- Noskvalster
- Fästingburna infektioner
- Visitation av hund

- utfordring

Lära oss lägga förband mm.

Fick lite tips om nya produkter tex vätskeersätting,medel mot diarrè,energiprodukter. Bra att lära sig om nya produkter som kommer ut på marknaden är ju lätt att man kör fast i att det "brukar" jag ha.
En kväll som gav mycket.

Sen har vi Thea som drabbats av lite Freija sjuka tror jag . Mickan köpte strax innan hon flyttade ett par stövletter hon letat länge efter
Lyckan total hos henne även Thea som tyckte det var supergott skinn på dem och tuggade i sig den ena. Katastrof för Mickan för jag har sagt att jag INTE ersätter skor som man INTE ställer upp. Men snälla mamma som jag är gjorde jag ju det så klart och jag t.om lyckades hitta ett par exakt likadana. Nu bor Mickan hemma i fjorton dagar och idag när jag kommer hem från jobb gissa vad som möter mig i hallen? Jo en1st tuggad stövlett. Som sagt gott skinn i dem. Och nu ersätter jag inte dem. Det "roliga" är att Thea tuggar inte på något annat förbjudet men det ska kanske vara kvalité`

Härlig helg på er!!!

10 kommentarer:

Heléne sa...

Aj,aj,aj Inte bra att tugga på lillmattes nya snygga stövlar :-((
Tyvärr är det ju alltid så att bra kvaltiet faller en bäst i smaken- gäller såväl 2- som 4benta.
Trevlig kurs du var på.
Önskar er en härlig helg!

Grabbarna boys sa...

Tydligen så lär man inte av sina misstag dåååå!
Här har Vilgot siktat in sig på Hermans mystofflor, de ska bara tuggas på!!!
Ha nu en riktig myspyshelg!!
Vov från grabbarna boys!

Katarina sa...

Man kan bli vansinnig...på sig själv för att man inte ställer undan dyrgriparna. Jag lärde mig sent om sider att inte lämna underkläder framme. En kostsam lärdom.

Dolores sa...

Här måste underkläder läggas högt upp och längst in i tvättkorgen så inte de får fötter. Skor har också blivit tuggade på i kanterna samt numera är skosnörena extra goda. Så fina skor står i förrådet.

sandra sa...

Fick ni inte lära er vad man gör mot Freija sjuka då...gapflabb...fråga nästa gång...jag vill oxå veta...fniss

Hanna sa...

Har också ett par "enparsskor" här hemma. Tila har offrat sig med ojämna mellanrum, när hon tycker att "om man inte får någon belöning, får man belöna sig själv".

Emma och Malte sa...

Här har vi en till som faktiskt gillar skor! Men det är Ozzy som är den skyldiga! Fast endast om någon inte är hemma, då verkar de vara extra gott.. :-)

Malin sa...

Inte lätt det där med att komma ihåg skorna fast man tycker dom borde lärt sig barnen ;-). Jag har oxå ersatt sönderbitna skor fast jag sagt att jag inte skulle om dom står på golvet :-)
Kram

Anonym sa...

Ja skor e ju en kostnad inte gratis precis!
Simon gjorde samma mistag! Skorna han hade när han tog studenten. den ena skon rättar sagt blev tuggad på när vi var och tittade på dem på balen. Vet inte vem den skyldige är. Och det har inte blivit mer tuggat .Än så länge peppar peppar ta i trä.

Ha det gott.

Towe, Ricco & alfons

Eva sa...

Här har, peppar peppar, skor klarat sig från galningen. (Assar alltså. Jesper har aldrig ens drömt om att sabba saker för sin älskade matte:)). Allt som innehåller plast eller gummi dock... 3 mobiler, 2 par glasögon, fjärrkontroll...
Skosnören äts dock gärna - av siames Simon! Så skor åker i garderob.