Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 5 april 2012

Bra

Så känner jag det just nu. Mår så otroligt oförskämt bra.Kan ju bero på att jag har träffat underbara människor och hundar de senaste dagarna?
Detta härliga gäng var hos mig igår.


Med sina mattar såklart dvs Kylle.Anki,Lotta och Gunilla.Saknades i går gjorde Susanne Förutom en hel massa prat,skratt och fika



Så var det planering inför vår gemensamma kennelträff. . Iår har vi 3 års jubileum.Så alla valpköpare och hundvänner boka söndagen den 13 maj då drar vi igång kl 10,00 och boka denna dagen till detta. Mer info kommer hem till er.
Det blir lite nyheter i år som vi hoppas ni ska tycka är kul.
Eftermiddagen gick ju alldeles för fort .....som vanligt.

Lowa`s nästansyster Swea som har små valpar i magen.
De är så lika i så mycket.


Här sitter Kylle med bägge syrrorna


 Vem är nu ägare till en alldeles underbar unik och helt fantastiskt fin cockerhatt?

Jo JAG!!!!!
Design och bakom stickorna är Kylle. TACK!!!


Sen hade vi ju galningarna Thea och Othello. De vet att roa sig.



Denna fina höna fick jag av Anki och Lotta.Tillverad av en utav Ankis valpköpare som tillverkar helt underbara saker se här


När denna härliga eftermiddag var slut satte jag mig i bilen för att åka till Halmstad och hämta hem världens bästa barn och hundar.
Kanske därför man mår så bra att ha familjen samlad?
Caspian hade hört att det var idag man åkte till blåkulla så han ville också vara påskkärring.

Igår hade Teddy en riktigt dålig dag klarade inte ens att gå i vår lilla korta trappa. Ville inte stödja på vänsterbenet och haltade på högerbenet.
Som tur är är det lite bättre idag.

Teddy och Aldo

Lowa vägrade idag att stå utanför för när Thea och Aldo busade och såg till att vara med. Glömde de bort henne var hon genast framme och såg till att de la märke till henne.

 Tindra är så glad över att Caspian är hemma. Hela hon visar glädje. Denna underbara fina hund.


och min vackra prins. Jag är partiskt jag vet men jag tycker han är så vacker i sitt fina tan. Lika vacker är han på insidan.

 Igår ringde Uffe mig på jobbet. Vi har en extra hund i trädgården. Han hade släppt ut Teddy vid 9 och när han tittade ut höll Teddy på att ja visa vems trädgård det var. En blandras hane i Jack Russel storlek med halsband utan telefonnummer.
Han trodde att jag skulle veta vems  det var men denna hund hade jag aldrig sett.
Vi tog in han i grovköket där han passade på att märka in "sitt" revir. Det blev till att ringa polisen men de hade inte fått in någon efterlysning men de kontaktade hundpensionatet som kom och hämtade honom. Men gänget hanar här hemma nu har ju varit tvungna att visa denna okända hund att grovköket visst inte var hans revir så ni kan ju gissa vad som torkats ett antal gånger.

Vi ses på Blåkulla ikväll!!!





8 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Såna fina vovvar allihop!! Och så roligt med kennelträff :-)
Glad påsk önskar vi er! Kram

Katarina sa...

En riktigt glad och skön påsk önskar vi er alla!
Kram!

PS Du klär bra i den fina hatten!

cockettsriccardo sa...

Glad Påsk på er!
Å Så fina hundarna är!
Skönt när alla kan vara samlade något.
Jätte fin hatt.
// Ricco & Alfons & Towe

Grabbarna boys sa...

GLAD PÅSK vill vi önska er allesammans!!
Vov o kram!

Anonym sa...

GLAD PÅSK till er alla!!
önskar vi på kennel Cockett

Sandra sa...

Superfin hatt :)
Ser fram mot kennelträffen de brukar vara så himla mysigta...massor med fina vovvar och trevliga hundägare :)
En pissenisse i grivköket vill man ju inte ha...hoppas han hittade hem sen.

Anonym sa...

Tack för en trevlig eftermiddag härom dagen och tack för en härlig långpromenad igår i vedema. Var ju synd vi missade Freijas och Elviras spår. Men de brås väl på de andra som du fött upp, inte alla kennlar som fått tre stycken champions eller hur:)

Valle med flock sa...

Så vackra cockrar samlade på bild!!! Whiskey (rättstavat?) är så fin, svart och vitt är ju en oslagbar kombination, så rent och klassiskt! Othello saknar jag ord för, han är osannolikt vacker och härligt "manlig" redan... vad ska det bli??? Och sobel, ja det säger ju sig själv...kungligt vackra!
Och black and tan, sååå vackra! Hmmm, det finns bara vackra cockrar i olika skepnader, eller hur? Hälsningar Valles flock