Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 22 maj 2013

Fina Victor

Susanne har skickat mig en sådan fin bild på Victor med sina fina rosetter.
Hans kritik var:
3 years old. Excellent head.Excellent body,Excellent coat,Excellent moving and showing. Plcering 4 med CK av 13 st anmälda
 
Är så glad Victor var min favvo i den kullen och den tredje egenuppfödda som fått ck .
Låter kanske inte mycket i mångas ögon men för mig ett betyg på att mina hundar följer standarden.
Trots allt har jag inte fött upp mer än 6 kullar än så länge resultaten från de olika kullarna är
Undan Tindra:
Kull 1 :4 st i kullen varav två meriterats.
 2 viltspårschampion,
1 st 4 placering med hp och en slät 1 .
Kull 2: 5 st i kullen två har meriterats.
flertal 1 pris från utställning
2 godkända anlagsprov i viltspår
2 st 1:a pris i öppenklass från viltspår.
Kull3: 3 st i kullen två har meriterats
4 placering med ck
godkänt anlagsprov i viltspår
2 st .1a pris i viltspår
Kull 4 4 st i kullen en har meriterats
4 placering med Ck
Undan Lowa
Kull 5 4 st i kullen en har meriterats
3 placering med Ck
Kull 6 6 st i kullen ännu bara en som varit på utställning
Blev då BIM
 
Känns definitivt som om jag är på rätt väg eller ska jag säga vi då Gunilla också har en väldigt stor del i besluten.
Men framför allt meriter är ett verktyg för mig som uppfödare att se att jag håller standarden och jag är väldigt nöjd med att både ha utställningsmeriter och arbetsmeriter i min uppfödning.
Många utav hundarna är dessutom MH eller BPH testade.
Sen framför allt underbara familjehundar som är till glädje i sina familjer.
 
 


3 kommentarer:

Sandra sa...

Vi är mer än nöjda med vår underbara hund....världens bästa!

Sandra sa...

Glömde ju grattis till fina lillebror!!!! :)

Valle med flock sa...

Det är min vackre bror det! Så stolt över dej! Puss från Valle med fam