Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 9 maj 2013

KENNELTRÄFF

Idag var det äntligen dags för oss fyra att önska alla våra valpköpare välkomna till årets kennelträff
Kylle,Jag,Anki och Susanne.

Jag hade ju varit förutseende och redan i januari tagit ett snack med vädergudarna om vädret och visst fick vi strålande sol hela dagen
 
Ett gäng coolacoxare som njuter i solen och tar sig en korv
Eftersom vi blivit så väl sponsrade av Royal Canin,Engelson,Teba,Cinnober design,  rubinsjaktprodukter. och en djuraffär jag tyvärr inte vet namnet på hade vi ett så här maffigt prisbord med bara vinnare
TACK!!
Det var kul för alla kullarna var representerade trots att det i år var många som hade förhinder bla av långhelgen.
I senaste kullen kom DORIS!!
Så lik mamma Lowa och moster Freijsan. Både i utseende och definitivt i sitt sätt.
Inte många som får gå om valpkusen=)
Fick denna bilden på en trött Doris nyss hemkommen där ser man likheten med Lowa
Vissa hade lite undringar om afghan blandis men NONO bara en cocker som ännu inte tappat valppälsen
 
Elvis med lillhusse Jonathan.
Elvis hade vuxit till sig och blivit en riktigt snygg kille helt i min smak.
Men så hette han ju Ola Salo som valp också.
 
Årets cockerrace var ju såklart en av höjdpunkterna bland många.
Fina priser
 
Två klasser valp upp till året och vuxen.
Tyvärr hade min kamera lagt av så nu snor jag lite bilder
Uppradade inför finalen spänningen är olidlig.
Vinnare av vuxenklassen blev ingen mindre än:
CoolaCox Vega
Freija!! Yihaaa
 
Freija och Sandra
GRATTIS!!!!
På silverplats Kylle med Swea och bronsplats en jättefin tjej från Ankis kennel som jag tyvärr inte minns namnet på.
 
Spänningen oliiildlig vem skulle vinna valpklassen???
Jo ingen mindra än CoolaCox Leva Livet
Doris!!
GRATTIS!!!
 
på silver och bronsplats kom två fina valpar från Ankis kennel
 
Stolt matte och stolt lillhusse
och två duktiga hundar.
Moster Freijsan och Doris
Det ligger i generna på de där två-
 
 
Vet ni vad jag fick minsann fina presenter också=) eller Tindra
jag menar hur många har fått blommor det växer ben i??
smarriga värre.
extra kul att få det i rosa som är kennelns färg=)
Mikaela tog massor av kort men än har jag inte fått dem så fler bilder från träffen kommer.
Tack alla som gjorde dagen!!!
 

7 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för en jätterolig dag, så kul med kennelträffen...fint arrangerat. Ser fram mot nästa år.

Eva sa...

Gå om valpkursen???
Ja ja, det ska väl vara en Lowa-Freija-släkting till det;)
Vilken härlig dag ni verkar haft!
Och Coola Coxar är ju sannerligen hundar med fart i!
(Tjejerna tänker jag då, såg bild på "startsnabbe" Othello hos Sandra...;D)

Anonym sa...

å, jag kan se att ni haft en underbar dag!
vad fin lille Elvis blivit, men honom gillade ju jag också från början ;)
Kram

Grabbarna boys sa...

Vilken toppendag ni haft....hade varit så kul att få vara där och kolla in läget!
Vov från grabbarna boys!

Katarina sa...

Ser ut som en toppendag! (Varför bor vi så långt ifrån..?)
Kram!

Melody and M.E sa...

Härliga bilder från er härliga dag!
Det vore verkligen roligt att få åka på en sådan träff
någon gång, men då kanske man måste ha en annan ras!
Kram
Melodys matte

Valle med flock sa...

Tusen tack för en supermysig dag med massor av cockrar och även andra raser! Det är så kul att alla är välkomna, oavsett ras eller uppfödare! Årets höjdpunkt, när det gäller hundar, tycker Hanna! Det har ni verkligen gjort bra Kylle, Anki, Susanne och Carina!!!