Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 17 maj 2014

Vänstervarv

Idag var det då dags för tre av oss CoolaCoxare att springa vänstervarv igen.
Här ser ni camp CoolaCox.
Vi får många frågor om varför vi inte har rosa tält. Ja det vore inte dumt alls men vi är så nöjda med detta fina blå att vi inte funnit anledning att byta.
Sen är ju blått rätt flott också ;)


Föst ut var Mickan och Lilla/monsterbebisen. Den underbara hund med gummiben och massor av myror i hela kroppen.
Lilla har ett underbart steg och flyt i sina rörelser.

Och man måste ta sig tid för att mysa lite också

1
Lillas stora problem är väl att stå stilla.

Man måste ju hälsa på alla. Men även här har det gått framåt och hon skötte sig ok idag.


Domaren Simon Mills från Australien var i mitt tycke en bra domare.
Rättvis kritik och undersökte alla hundar väl.

Framför allt är Mickan och Lilla ett härligt team.
Lilla kom i dag på en 4 plats med en helt rättvis kritik.

Sen var det Fidelies och min tur.
Innan vi skulle in glömde jag ett tag CoolaCox ledord :KUL
Hade en liten flipp där jag inte alls var nöjd med hur Fidelie ville visa upp sig.
Blev sur och kinkig. Tur man då har finaste vännen och dottern som träder in och 
rättar till en. De hade såklart helt rätt och sen föll bitarna på plats.
TACK!!!
Fidlie var lite hoppig idag men hellre en hund som visar glädje än tvärtom.
(Ja det tyckte jag inte innan vi äntrade ringen)


Men överlag rörde hon sig fint.

Stod fint gjorde hon.......oftast.
Jag/ vi har en envis dam.

Lät sig villigt genomkännas av den trevlige domaren.
Första gången i mitt liv jag blir kallad "mam"

och sen sprang vi lite till som räckte till ett excellent idag.
Något som jag är så glad för!
Det var en stor tikklass på 16 hundar och det delades ut flera VG.
Kritiken: Bitch with excellent outline,correct bone and feet.Pleasing expression. Would prefer more length of muzzle. Sound on the move.

Min/vår allra finaste Fidelie

Delar gärna trimbord med Ellie.

Dessa två lugna hundar som tar det här med utställning med ro.

Sen var det Gunilla och Ellie.


Ellie står och springer alltid sansat och lugnt med glädje i sina rörelser

Matte springer bra hon med.


 och dessa två sprang hem dagens andra excellent.
Även här en stor tikklass på 18 st där 9 fick excellent.
Ellie blev oplacerad men vad gör väl det en dag som denna?

Kritiken:

 Dagen gick så fort och vi hade så trevligt.
Kul att komma ut på banan igen och träffa alla goa vänner och kollegor.
Lite shopping blev det också.
Ett så snyggt utställningskoppel som syddes om på plats för att bli perfekt i längd åt mig.
Nytt igen är det säkert någon som undrar?
Hmm jag letar ständigt efter det perfekta och har väl snart en 20 st=)
Fortsatt härlig helg på er ALLA!


2 kommentarer:

Emma o Malte sa...

GRATTIS TILL FINA OMDÖMEN :-) Fidelie är ju bara såååååååååååååååååååå söt!

Sandra sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!