Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 27 juli 2014

utställning!

Idag hade jag det bra. Inte jag som skulle ställa idag utan finaste Mickan och Lilla.
Är så glad att Mickans utställningsintresse vaknat och att hon ställer med mottot
"Jag gör det för att det är kul och för att Lilla och jag ska göra något ihop."
En varm och solig dag i Bjuv på cockersydväst årliga cockershow.

Massa trevligt prat kring ringside.
Ja vi hade det mysigt och trivsamt.
Vann på lotteri gjorde vi med.
Mickan var en stor grupp med många fina hundar.


 Mickan var så nöjd med domare Ingrids insats.
Som hon sa: första gången jag känner att jag fått en riktig bedömning på min hund där domaren verkligen tagit sig tid att känna igenom och titta.
Djup koncentration

också ett varv.
 Lilla springer så fint men har fortfarande myror i brallan när hon ska stå.



 Tror hon tänker"min matte säger att jag är finast i världen det räcker"

 Helt nöjd med kritiken.
Ingen placering i dag men vad gör väl det?






3 kommentarer:

Sandra sa...

Så roligt :) vi hejar såklart på syrran :)

Lillian "sognafaret" sa...

Tenk så bra det går når de får mer trening isammen!

Emma och Malte sa...

Åhh så fina dom är tillsammans :-) Och vilken fantastisk brun färg på Lilla!