Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 juli 2014

Valpträff

Idag har varit ännu en rolig dag.
Vi har haft en kullträff från Lowa och Teos kull född 130905.
Bruno med matte Hedwig och husse Nico bor ju uppe i stora staden Stockholm och kunde inte komma på kennelträffen. 



Men klart vi måste träffas nu i sommar när de är nere.
Ordna värsta syskonträffen alltså.
 Truls med familj tyckte såklart det var en super bra ide`

Men var skull vi vara?Vill ju inte ta in nya hundar med valpar i huset.
Finaste Mickan sa : klart vi är här!
Så kunde ju Lilla och Lowa visa dem hur mycket bus man kan göra i deras trädgård.
Tänk de hade pool också eller var det en stor vattenskål?

Den är min den pinkar jag in tycker Bruno.

Kaxiga Stockholmare stå upp och kissa ,mycket bättre att stå med bägge benen på jorden som en redig skåning anser Truls.

Men riktigt snygga är vi!

och busa gjordevi. Nu syns inte tjejerna men Fidelie var med för att hälsa på sina gamla polare och det drog järnet allihop.

 Mamma Lowa var med till en början men insåg snart var bästa platsen var
och goda bullar var där .hm tänk om den hoppar ner till mig!


Tusen tack Mickan för all hjälp och supergoda fikan.
Sen var vi ju tvungna att ta släktfoto
Truls,Bruno ,Lilla och mamma Lowa
Fidelie blev lite avis bara för att man inte är släkt via blodet så är det mina syskon för det.

och så här ser det ut när man ska fota 

Lite fina bilder:
Visst är jag lik mamma?
Bruno har inte hittat på bus men man skulle kunna tro det.



Husse är bäst tycker Truls.

Fidelie somnade sött i Gunillas famn.

Ja jag tycker ju matte är bäst.

 Bruno och Othello som är helsyskon i olika kullar har många likheter.
En är att bära är toppen.

Tack alla för en härlig dag!!

1 kommentar:

Sandra sa...

Underbar dag så roligt :)