Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 24 maj 2015

61/100

Jag hatar fästingar.!!
Har satt fästinghalsband på hela gänget trots det 
tog jag säkert 10 st som sugit sig fast på Mimmies huvud igår kväll
Hon är en fästing magnet av gigantiska mått.
Nu är det beställt exspot.
Det har alltid funkat bra ,ett av de fästingpreparat som utsöndrar en får oss tvåbenta luktfri men för fästingar "jag vill inte hoppa på" doft.
Exspot är starkt jag vet. Men ingen av mina har någonsin reagerat och få en fästingrelaterad sjukdom är heller inget "kul".
Väljer faktiskt bort Bravecto, tänker så här :då finns de krälande i pälsen och får de inte napp där jag då får de offra sig på oss tvåbenta istället.
Som att välja mellan pest och kolera.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Men de biter sig fast på hundarna men dör när de e supersmå och bara att pilla av (med bravecto)

Unknown sa...

Vi tycker väldigt illa om dessa kryp , förstår inte vad de har för nytta mer än att ställa till bekymmer Eva Ingemar