Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 26 maj 2015

62/100 spår

Inlägger skulle kommit igår men vi var för trötta när vi kom hem.
Mio och jag började på en ny kurs igår.
Känner mig så flitig .
Tredje kursen och ännu inte 9 månader.
Men desto latare med att öva hemma kan jag lova.
Nu hade vi anmält till en personspår kurs.
Har ju aldrig provat personspår utan "bara" viltspårat.
Tyckte det kunde vara kul att prova. 
Är ju så annorlunda.

Oj så kul det var och lilla hjärnan fick arbeta.

 Vi startade med grusunderlag.

Kopplade hon ganska snabbt.

Hon slog lite vilket vi får träna bort då man ska (helst) gå rakt i spårkärnan.

Jag fick liiite kritik för dålig koppelföring.

Men ni ser undan går det.

och där nästan ligger en liten liten pyttelapp av skinn och ska markera.
Vi gick 2 grusspår som jag var stolt att hon fixade.
Sen hittade hon en lekkompis när vi väntade.
Dock tyckte han att hon var snygg som attan så han ville ha chans på henne.
Men Mio fattade ingenting.
Tss har ju redan Aldo så säg.

Svårigheterna kom för vår del när vi skulle spåra på asfalt.
Trött i hjärnan och fattade nästan ingenting.
Det fick vi i hemläxa att träna på.
Men jag fick beröm för bra koppelarbete=)
Gunilla och Smilla var såklart också med på kursen.
Även Smilla fattade galoppen snabbt.
Annika vår tränare sa att det är liiiiiite orättvist med cockrar,
för deras näsa är suverän=)
Längtar redan till nästa måndan.


Sen var det ju det där med träna läxa.......

1 kommentar:

Sandra sa...

Kul...men varför får de inte slå? De e ju freijas paradgren ;)