Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 9 oktober 2015

Skolkat

Idag bestämde jag mig för att skolka i från mina böcker (tur det är distans) för att åka och shoppa istället.
Var ju lite sugen efter trimkursen på nya grejor man fått tipsom så TEBA var ju ett självklart val.
Alltså det är ju inte det att jag har grejor eller snarlika grejor =) 
nytt är ALLTID kul. Så det blev en del och lite på önskelistan,

Sen eftersom vi har löp på gång och hon ska på date så har nya teststickor 
skaffats in.
Om allt går som vi tänkt blir det en långresa framåt helgen.
Och ni kan aldrig gissa ?!
Eftersom jag hade bokat in utställning till helgen kommer 
Mickan och UFFE!!!!!!!!!!! åka istället.
Alltså fattar ni UFFE som ALDRIG skulle göra det.
Men han har klart och tydligt sagt att fjanta runt med en hund i ringen där går gränsen =)
Igår tränade jag lite rally med hundarna här hemma.
Mio för att repetera men tyckte att Ayla och Fidelie också behövde hjärngympa.
Båda förvånade mig och kunde mer än vad jag trodde.


Lite mys mellan Ayla och Mio 

 "barnbarnen" har jag också haft äran att passa i veckan.
Aldo är en enda stor myspropp så nöjd med att bara få en liten liten hörna av soffan bara han får vara nära.
Vad som inte syns är att jag ligger ned och har övriga fyra på magen och han inträngd bredvid mig.

Här fjäskar Ayla för Christopher.


1 kommentar:

Sandra sa...

Vem är det som löper?