Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 14 augusti 2016

Lat & mycket

Det är ingen bra kombination.
Det har varit ett intensiv vecka och massor att blogga om men inte haft rätta lusten så där för blir det enligt ketchup effekten först kommer ingen sen kommer ALLT
Jag har äntligen fått mina diplom och jag erkänner är så stolt över mig själv!

JoJo och jag har varit på en liten tjejträff med ett par av syskonen.
Det var Diza som fick besök av JoJo och Snofla.
Diza var full av buslust när vi kom och JoJo undrade vad det var för en liten galning som kastade sig över henne.
Det är ju hon som brukar vara galningen=)
Men det släppte snabbt.

Sen när Sofla kom var man ju tvungen att lukta in henne och hälsa henne välkommen till buset.

De är så fina alla tre tjejerna. Snofla och JoJo är nog de som är mest lika.
Busa var de duktiga på hela högen.

Sitta fint något svårare.

I onsdags var jag och hämtade denna vackra tjej:
Fina Enja.
CoolaCox Greta Glögg som bor på foder hemma hos Monica.
Hon skulle åka med oss till veterinären idag.

Är det du som är min dotter?

Blir väl mottagen av alla.

JoJo jublade.
En som vill BUSA!

Tyvärr visade det sig att Enja har två tänder för mycket och bör därför inte gå i avel,
Inget som påverkar Enja vilket är viktigast.
Så numera är Enja inte foderhund utan Monicas helt och fullt.
Tusen tack för allt ni gjort och kommer att göra med Enja.
Ni har gjort ett underbart jobb med henne. 

Smulan som äntligen börjat löpa är världens lyckligaste hund.


Någon har fixat ett helt träd fullt av "bollar".

Man kan plocka hur många som helst och de tar aldrig slut men för säkerhets skull
så gömmer hon en del inne . Bara att följa bananflugorna när man letar.

Veckan har ju givetvis haft en helt annan prio.
Det var ju flyttvecka för valparna.
Men allt om dem läser ni ju såklart i deras egen blogg.

Sen har det återigen varit nosework kurs.
Bus i trädgården långrundor och ja ni vet allt det där som alltid händer.





Inga kommentarer: