Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 3 augusti 2016

Nosework

Nu är det slut på den underbara semestern men sommarlov från skolan har jag lite till.
Men Ayla och Fidelies sommarlov tog slut igår för då var det dags för dem att börja skolan.
NOSEWORK skolan.
Vi var ju på prova på dag i våras och tyckte det var så kul att vi anmälde hos direkt.
Jag tycker det är lite extra kul och hårdgranskar ,ställer en miljonfrågor då jag ju faktiskt har detta med i min utbildning och kan om jag vill bli certifierad instruktör. Nu är ju inte detta min plan men man vet aldrig. Kul var det iallfall och hundarna fick jobba. Lite roligt var att vår tränare som verkligen är en tävlingsmänniska sa att hon hade stött på två cockrar i sitt liv hon skulle vilja ha. Ayla var en av dem och avlade vi på den typen skulle hon tänka sig att skaffa en. Ayla är en hund med mycket under pannbenet, snabb, kvicklärd  med massor av energi.
Lite bilder från kvällen.




Jag och Fidelie har ju tränat lite nosework hemma i sommar och det var kul för mig att se vilken helt annan träningsmotivation hon hade. Hon tycket det var riktigt kul.










Alla fick hemläxa efter att vi själva skulle komma på vad vi brast i =D
Denna matte skulle kordinera klick,godis och rörelse.
MYCKET svårare än det låter =D=D





Blir visad att något läggs i lådan
och ut för att söka.

Mickans läxa att hålla sig lugn i alla lägen även när Ayla 
går upp i varv.


Gick hem och anmälde mig till fortsättningskursen direkt.