Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 25 juni 2018

Semester

Idag började äntligen min efterlängtade semester.
Eftersom jag har "singel" semester ( Uffe jobbar) så gäller det att roa sig på egen hand.
Vad kan vara roligare än att gå en en dagars spårkurs ??
Och få låna husses lilla Smula?


Smulan är ju en hund med en fantastisk nos och ett otroligt sökarbete.
Jag ville se om det gick att kanalisera det till ett konstruktivt nos/sökarbete
med ett mål och ramar . Inte fritt sök efter bollen.
Vi började i skogen där jag trampade upp en triangel med en godis .
Hade hon några problem?? Hon följde ytterlinjerna och sökte sedan efter godisen.
Tre sådan tringlar sen den fjärde fortsatte jag rakt ut från spetsen ca 5 m och där låg en godis. Fixade det galant.

Efter lunchpausen skulle vi prova på asfalt. Det var lite svårare men hon löste det. Det härliga med denna hund är att hon jobbar med en otrolig glädje och slutar inte även om det är svårt. Vi har haft en toppen dag och gissa om husse
pös av stolthet när jag berättade.



Inga kommentarer: